Oisterwijk trok in een fletse derby aan het korte eind,
buurman Nevelo was met 4-2 te sterk. De Oisterwijkse
doelpunten werden gemaakt door Raiclen Nepomuceno en Ronnie
Reniers.
Na de bekendmaking dat we na de fusie
met zijn allen naar de naam V.V. Trintas Oisterwijk gaan
luisteren stonden er nog twee derby's tussen SV Nevelo en
RKSV Oisterwijk op het programma. De eerste uit de
oorspronkelijke 20e speelronde in de competitie werd vandaag
vooruit gespeeld, een begrijpelijke ingreep van de
KNVB om
competitievervalsing aan het slot van de competitie te
voorkomen.
Een derbysfeer was op deze herfstmiddag
echter ver te zoeken, geen vuurwerk, spandoeken en/of
sirenes. Daarbij hielp het weer ook niet echt mee, de regen
kwam met bakken uit de hemel en er stond daarnaast ook nog
een gure wind. Hierdoor viel de publieke belangstelling erg
tegen en stonden er slechts 150 toeschouwers langs de lijn.
Het Nevelo-gedeelte van het publiek kon
na een minuut al juichen. Stefan Schilders mocht op het
natte veld van dertig meter aanleggen voor een vrije trap,
het leek op een ongevaarlijk schot maar Oisterwijk-doelman
Ronald Robben ging opzichtig in de fout zodat de man van het
scorebord direct aan de slag moest, 1-0.
Oisterwijk pakte de draad echter goed
op en was de betere ploeg in het vervolg van de eerste
helft. Raiclen Nepomuceno was het dichtst bij de 1-1, zijn
harde schot werd door een prima redding van de
Nevelo-doelman onschadelijk gemaakt. Enkele minuten later
was het Ronnie Reniers die dacht de gelijkmaker op zijn
schoen te hebben, zijn verdekte schot met zijn linker werd
met een katachtige redding uit het doel gehouden. Zoals de
laatste tijd wel vaker gebeurd kregen de roodwitten de
deksel op de neus uit een messcherpe counter. Nevelo
profiteerde optimaal van de onvoorzichtigheid van
Oisterwijk, Joris van der Meer stond na een half uur spelen
op de goede plek toen de bal terugkwam van de paal en kon de
bal in een leeg doel schieten.
Ondanks deze 2-0 achterstand ging
Oisterwijk niet bij de pakken neer zitten en ging verwoed op
jacht naar de aansluitingstreffer. Binnen vijf minuten lag
deze in het Nevelo-doel, Raiclen Nepomuceno stond aan het
eind van een fraaie aanval en rondde in de rebound af. Nog
voor de thee leek de ploeg van trainer Faysal Bouhoud ook op gelijke hoogte te komen, Daan van Dinter kopte fraai
raak uit een goed genomen vrije trap. De overigens prima
leidende, pas 19-jarige scheidsrechter Sprengers zag echter
een overtreding en keurde het doelpunt af. Vlak daarna was
het gedaan met de eerste helft en mochten de 22 acteurs de
kleedkamer op gaan zoeken.
Oisterwijk kwam vervolgens een stuk
minder uit de kleedkamer dan het erin was gegaan en Nevelo
werd de betere ploeg. Na een uur viel de beslissing, Job
Viellevoye stond aan het eind van een goede aanval en schoot
de 3-1 achter Ronald Robben.
Een kwartier voor tijd werd het nog
erger voor Oisterwijk nadat Rens van Lissum attent was en de
geflatteerde 4-1 op het scorebord zette. Een afstraffing van
jewelste leek in de maak voor de roodwitten, ondanks de
hopeloze achterstand zette de ploeg een tandje bij op de
stand wat dragelijker te maken. Vlak voor tijd werd het
beloond voor deze strijdlust toen Ronnie Reniers via een
vrije trap de 4-2 eindstand bepaalde.
In januari zal de laatste derby in het
104-jarige bestaan van RKSV Oisterwijk gespeeld worden,
laten we hopen op een beter resultaat dan deze middag op een
druilerig sportpark van de buren van SV Nevelo.
|