Oisterwijk laat het liggen in de tweede helft

Oisterwijk leek op weg naar een overwinning, de rood-witten gaven echter binnen een kwartier na rust een 3-1 voorsprong weg.

Het prachtige weer verleidde uw verslaggever/fotograaf om weer eens richting Sportpark Den Donk te rijden. De laatste maanden was het moeilijk om de motivatie te vinden om te gaan kijken naar een kwakkelend vaandelteam. Dit werd mede ingegeven door het midden in het seizoen wegblijven van een paar sterkhouders, zonder een oordeel te willen vellen is dit erg jammer te noemen. Hierbij wil ik dan ook complimenten geven aan de kerels die wel hun verantwoording nemen, ze staan ondanks de tegenslagen toch elke week aan de aftrap om de rood-witte kleuren te verdedigen. Het zal zeker voor de Eindhovense mannen niet makkelijk zijn om in de auto te stappen om een volgende nederlaag te gaan incasseren.

Toch kan dit op het einde van het seizoen beloond worden met een heuse nacompetitiewedstrijd als allerlaatste duel van de RKSV Oisterwijk. Die wedstrijd zal het einde beteken van ruim 100 jaar historie van de rood-witten, waarna onze club zal opgaan in de fusieclub Trinitas. Mochten de rood-witten niet laatste worden dan staat er namelijk nog een toetje op het programma. De nummer 13 van de vierde klasse D moet het namelijk op 10 juni in een wedstrijd op neutraal terrein opnemen tegen de winnaar van de wedstrijd van een na hoogste periode kampioen uit de vijfde klasse B tegen de laagste periodekampioen kampioen uit de vijfde klasse A. Op dit moment zou dit DEVO uit Bosschenhoofd tegen NVS uit Nieuw Vossemeer zijn.

Maar om niet te ver vooruit te lopen eerst terug naar de wedstrijd van deze week. Er moest worden aangetreden tegen SC Elshout, een ploeg waar Oisterwijk voor dit seizoen nog nooit tegen was uitgekomen. De heenwedstrijd werd tegen een schandelijke 9-0 nederlaag opgelopen waarna een aantal spelers besloot om te stoppen met dit seizoen.

Ook deze keer begon de wedstrijd desastreus, na 8 minuten stond de 0-1 op het bord en werd gevreesd voor eenzelfde afstraffing als er in Elshout werd ondergaan. De withemden kregen ook kansen om de wedstrijd al vroeg in het slot te gooien maar waren slordig in de afwerking. Oisterwijk profiteerde optimaal van de achteloosheid van Elshout en liep voor de thee uit naar een 3-1 voorsprong. Eerst was het Youssef Kharichef die een vrije trap fraai binnenschoot en de gelijkmaker op het bord schoot. Na een half uur schoot Rheda el Bekkali de roodwitten op voorsprong, de grensrechter probeerde uit alle macht deze treffer geannuleerd te krijgen maar faalde in deze missie, 2-1. Vlak voor de rust kwam Oisterwijk op een comfortabele 3-1 voorsprong nadat Hade Malvona met een prachtige halve omhaal de netten opnieuw deed trillen.

In de kleedkamer probeerde trainer Faysal Bouhoud de ploeg te waarschuwen voor een stormend Elshout, dit was echter aan dovemansoren gericht. Waar Oisterwijk na dertig seconden nog goed wegkwam nadat de Elshoutse midvoor voor een leeg doel miste, daar kreeg het binnen vijf minuten de 3-2 om de oren. Elshout ging gewoon door en Oisterwijk stond ongelofelijk te schutteren en keek na een dik uur tegen een 3-5 achterstand aan. De rood-witten probeerden het daarna nog wel maar kwamen conditie tekort om nog potten te kunnen breken.

In de slotfase ontsnapte Giovanni Bosse nog aan een rode kaart nadat de aanvoerder een overduidelijke elleboog uitdeelde aan een natrappende Elshoutenaar. De scheidsrechter besloot tot eenieders verbazing het alleen bij een gele kaart voor de Elshoutenaar te houden. Daarna was het slotakkoord voor de withemden, ze brachten de 3-6 uitslag op het scorebord en namen de punten verdiend mee naar de Langstraat.