Oisterwijk wint slechte wedstrijd tegen OVV '67

Na een week verplichte rust moest Oisterwijk  het op een mistroostig sportpark Den Donk opnemen tegen laagvlieger OVV ’67 uit Oosteind, een gehucht onder de rook van Dongen. Het was koud en guur, hierdoor bleven meeste supporters veilig op het terras zodat een bak warme koffie binnen handbereik was. Dit was nodig want van het spel in de eerste helft zullen weinig aanhangers van de rood-witten warm zijn geworden.

Oisterwijk was slordig en het leek wel of er sprake was van onderschatting van de tegenstander. De rood-witten hadden dit snel kunnen voorkomen omdat het binnen vijf minuten een opgelegde kans kreeg. Raiclen Nepomuceno werd goed vrijgespeeld maar stuitte op de Oosteindse doelman die fraai redde. Op de rebound van Malvona Hade moest de doelman het antwoord schuldig blijven, de lat bracht echter redding zodat de 0-0 op het bord bleef. Daarna grossierde de ploeg van Faysal Bouhoud in foute passes en was aan niets te zien dat Oisterwijk de trotse koploper was. Wel goed om te zien was de terugkeer van verbindingsspeler Domenik Pirron op het middenveld. Met deze speler is er meer rust en creativiteit in de as van de rood-witten.

In de tweede helft begon Oisterwijk niet veel beter, het leek eigenlijk nergens op wat de rood-witten lieten zien. Tonnie Kerkhof die normaliter altijd het vizier scherp heeft staan mikte een aantal keer aan de verkeerde kant van de paal. Uit het niets werd Oisterwijk in het zadel geholpen. Een slechte voorzet belandde op een arm van een Oosteindse verdediger, de scheidsrechter kon niets anders doen dan resoluut naar de stip wijzen. Topschutter Tonnie Kerkhof nam de verantwoording en faalde niet zodat de rood-witten eindelijk op voorsprong kwamen.

Twee minuten later was de wedstrijd al beslist, Domenik Pirron stoomde op via de linkerkant. Waar iedereen een voorzet verwachte, verraste de middenvelder door de bal in de korte hoek tegen de touwen te schieten. Oisterwijk wist nu dat de overwinning in de tas zat en liep freewheelend uit naar een 4-0 eindstand. Raiclen Nepomuceno stond twee keer aan het eind van een vloeiende aanval en schoot zijn vierde en vijfde van dit seizoen binnen.

Volgende week gaan de rood-witten op bezoek bij LSV in Lennisheuvel, vorig jaar werd daar in het bekertoernooi een 2-3 overwinning weggesleept. In de strijd op de koppositie en de eerste periode mag Oisterwijk daar geen steek laten vallen. Er zal dan wel uit een ander vaatje worden getapt, want de vechtjassen uit Lennisheuvel gaan ongetwijfeld hun huid duur verkopen. Daar kan de ploeg van Faysal Bouhoud rekening mee houden.