WSJ - Oisterwijk

Oisterwijk verloor in een spijkerhard duel van vijfde klasser WSJ, na een ruststand van 1-2 liet Oisterwijk het in de tweede helft volledig liggen. WSJ profiteerde gretig en liep uit naar een 4-2 eindstand.

Trainer Rob van der Kaaij moet van een grotendeels nieuwe selectie een team gaan vormen. Dit alles in het jaar waarin de club het 100-jarig bestaan zal gaan vieren. Een groot deel van de selectie van vorig jaar vertrok naar elders of hing de voetbalschoenen aan de wilgen. Hierdoor ging onze trainer op zoek naar talenten in de regio en zorgde dat Oisterwijk in haar ivoren jaar met een goede selectie aan de start kan verschijnen.

Na eenvoudige overwinningen op vierde klassers Broekhoven en SV Reeshof, stond afgelopen zondag een wedstrijd tegen het naar de vijfde klasse gedegradeerde WSJ op het programma. Deze ploeg die vorige seizoen regelmatig met dubbele cijfers van de mat werd getikt, heeft ook een metamorfose ondergaan onder een nieuwe trainer. Oud-Oisterwijk speler Sifedine Assouiki heeft het bij de blauwhemden voor het zeggen dit jaar en nam een heleboel spelers mee naar WSJ.

Oisterwijk nam echter het heft in handen in de eerste helft en was voetbaltechnisch duidelijk de bovenliggende partij. WSJ legde echter snel het zorgenkindje van Rob van der Kaaij bloot. Er zitten mannen met veel kwaliteiten in de selectie van Oisterwijk, de meeste zijn echter heel aanvallend ingesteld en moeten leren dat er ook defensieve arbeid zal moeten worden verricht. De rood-witten faalden in de omschakeling en WSJ sneed aan alle kanten door de Oisterwijkse verdediging.

Na klungelig verdedigen kwamen de Tilburgers op een 1-0 voorsprong binnen tien minuten. Hierna kwam het bij Oisterwijk een stuk beter te staan en werd het initiatief overgenomen. Oisterwijk probeerde te combineren en heeft met Raiclen Nepomuceno en Miquel Misiedjan twee rappe jongens in de voorhoede erbij gekregen naast Shuburney Rosaria. Daarachter staat de ervaren Coen Damen die voor de aanvoer moet gaan zorgen en daarnaast veel scorend vermogen bezit.

De rood-witten kwamen na een kwartier op gelijke hoogte nadat de WSJ-doelman een hoge bal verkeerd inschatte en deze via Miquel Misiedjan in het Tilburgse doel verdween. Oisterwijk bleef daarna proberen om de bal rond te laten gaan, steeds werden dit spel onderbroken veel en soms schandalig harde overtredingen. Een van die overtredingen leverde na een half uur een terecht gegeven strafschop op, die werd door Coen Damen onberispelijk binnengeschoten, 1-2. Met deze stand werd de kleedkamer opgezocht om te gaan rusten.

Na de hervatting was Oisterwijk het opeens helemaal kwijt, WSJ kwam direct op gelijke hoogte na opnieuw weifelend verdedigen. Het werd nog erger nadat doelman Ronald Robben een bal verkeerd raakte en dit door een WSJ-speler met lange bal vanaf de middellijn werd afgestraft, 3-2.

Oisterwijk ging op jacht naar een gelijkmaker die WSJ met alle middelen probeerde tegen te gaan. Alles leek daarbij geoorloofd zodat het steeds onvriendelijker werd binnen de lijnen. De rood-witten vergaten mede hierdoor simpel te voetballen en maakte de verkeerde beslissingen. In plaats van twee keer raken werd de bal te lang vastgehouden zodat WSJ simpel overeind kon blijven. In de slotseconde konden de Tilburgers nog meer zout in de wonde strooien, eindstand 4-2.