Oisterwijk - WSJ

Oisterwijk won wederom gemakkelijk van een vierde klasser. WSJ werd door doelpunten van Shuburney Rosaria 4x, Maarten van Breugel 3x en Kenny Staps met 8-1 aan de kant gezet...

De rood-witten hebben het altijd lastig in oefenwedstrijden tegen het Tilburgse WSJ. De laatste twee edities waarvan de laatste vorig seizoen nog was, eindigden in 3-3. Oisterwijk wat een een sterke voorbereiding kent was echter niet van plan om deze traditie voort te zetten. Vanaf het beginsignaal van de wedstrijd werd jacht gemaakt op een grote score.

Oisterwijk was duidelijk de beter ingespeelde ploeg en WSJ was zoekende maar kwam er af en toe gevaarlijk uit. De rood-witten bleven echter met verzorgd voetbal de boventoon voeren en gingen op jacht naar een vroege voorsprong. Na een dikke tien minuten was het zo ver, Shuburney Rosaria maakte de openingstreffer tegen zijn oude ploeg.  De jongeling was vervolgens ook verantwoordelijk voor de tweede treffer op het scorebord, met een droge harde schuiver schoot hij de 2-0 binnen.

De ploeg van Rob van der Kaaij was het daarna even kwijt, WSJ profiteerde direct en maakte vijf minuten voor rust de aansluitingstreffer. Tot frustratie van WSJ-trainer Ad van der Wiel stonden de Tilburgers ondanks deze treffer bij rust toch op een onoverbrugbare achterstand. Door het derde doelpunt van Shuburney Rosaria en een fraaie treffer van aanvoerder Kenny Staps konden de rood-witten met een comfortabele 4-1 voorsprong gaan rusten.

In het tweede bedrijf begon Oisterwijk waar het de eerste helft mee geëindigd was, scoren. Maarten van Breugel die in de eerste helft moest toekijken, wist binnen een kwartier zijn stempel op de score drukken. Met twee doelpunten in tien minuten bracht de reserve-aanvoerder de score hoogstpersoonlijk op 6-1.

Ondanks deze fraaie tussenstand verzuimde Oisterwijk het zichzelf makkelijk te maken. In plaats van de bal rustig rond te laten gaan was de handelingssnelheid veel te laag, werd de bal te lang vastgehouden en waren passes over korte afstand vaak slordig. De trainer werd er soms moedeloos van en zal het in de nabespreking nog aanhangig maken, daar is uw verslaggever van overtuigd.

Ondanks de slordigheden in het spel scoorde Oisterwijk nog twee keer. Eerst maakte Shuburney Rosaria met een kanonskogel zijn vierde. Daarna was het Maarten van Breugel die met een strafschop zijn derde en Oisterwijks achtste treffer liet aantekenen, waarmee  de eindstand van 8-1 op het scorebord werd gebracht.

Zo werd aan het zelfvertrouwen gewerkt op weg naar de bekerwedstrijd tegen de taaie zaterdag derdeklasser Zuilichem, waar komende zaterdag tegen aangetreden zal moeten worden. Voor Oisterwijk een mooie gelegenheid om te zien waar het staat.