Oisterwijk - RPC

De rood-witten kregen voor de tweede week op rij flink op de broek. Na de afstraffing vorige week in Oirschot was nu RPC aan de beurt om Oisterwijk flink pijn te doen. In eigen huis leed de ploeg van Rob van der Kaaij een beschamende 0-4 nederlaag. Oisterwijk kon als excuus aanvoeren dat nogal wat spelers afwezig waren. Naast Sander en Kenny Staps ontbraken ook nog Jordi Hoppener, Joenes Khanoun en Joost Peijnenburg.

In de beginfase leek er weinig aan de hand voor de rood-witten, de wedstrijd was redelijk gelijkwaardig ondanks dat RPC wat verzorgder voetbalde. Echter uit het niets stond Oisterwijk ineens op achterstand. Doelman Ronald Robben die eerste doelman Joost Peijnenburg verving taste mis op een voorzet, Sidney Gapko stond op de juiste plaats om openingstreffer te maken.

De rood-witten waren vanaf dat moment zichzelf niet meer en waren de gehele eerste helft machteloos. Kenny Staps werd als rustpunt op het middenveld node gemist zodat Oisterwijk geen vuist kon maken en nauwelijks gevaarlijk kon worden. RPC wachtte rustig haar kans af en had pech toen het voor open doel op de paal kopte. Toch mocht de man van het scorebord nog voor de thee de 0-2 noteren. Michel van Dinter sneed naar binnen en schoot de Eindhovenaren naar een comfortabele ruststand.

Na de thee probeerde Oisterwijk het nog wel maar was niet bij machte op het de groen-witten echt lastig te maken. Na een dik uur keken de rood-witten tegen een alleszeggende 0-4 achterstand aan nadat Philip van Brekel en Michel van Dinter het net weer hadden gevonden.

Het laatste deel van de wedstrijd bleef de ploeg van Rob van der Kaaij wel strijdbaar. De eretreffer bleef echter uit zodat Oisterwijk wederom met het schaamrood op de kaken het veld moest verlaten.

Volgende week staat de lastige wedstrijd tegen kampioenskandidaat Dommelen op het programma. Hopelijk hervinden de rood-witten zich zodat ze zich kunnen revancheren voor deze twee smadelijke nederlagen.