Oisterwijk - Dommelen

Oisterwijk speelde gelijk tegen middenmoter Dommelen. De rood-witten waren de betere ploeg maar konden weinig creëren zodat de Dommelnaren een punt mee naar huis namen.

Eerder dit seizoen in Dommelen kreeg het publiek een uiterst vermakelijke wedstrijd voorgeschoteld, na een 2-0 tussenstand werd het uiteindelijk een 2-3 overwinning voor onze rood-witten. In de terugwedstrijd dit weekend gespeeld werd was er een stuk minder te beleven. Onder een heerlijk vervroegd voorjaarszonnetje was Oisterwijk vanaf het begin de ploeg met het meeste voetballend vermogen. De mannen uit Dommelen zette daar een enorme dosis vechtlust tegenover met in de voorhoede de gevaarlijke Bram van Wijk.

De eerste kans was voor Dommelen, Joost Peijnenburg was onachtzaam en liet de bal van zijn voet afpakken door Anwar Janssen. Danny van Eijnden leek vervolgens simpel de score te gaan openen, de Oisterwijk-doelman herstelde zich echter razendsnel en maakte de inzet van de Dommelse spits hoogstpersoonlijk onschadelijk.

Oisterwijk was daarna optisch de betere ploeg, Dommelen beperkte zich tot verdedigen en deed dat met verve. Ondanks een veldoverwicht voor de rood-witten gaven de Dommelnaren weinig tot niets weg, Oisterwijk kon op een afstandsschot van Anar Ismajlov na nauwelijks gevaarlijk worden. Tot aan het laatste fluitsignaal van de eerste helft viel er voor het publiek verder weinig tot niets te beleven, hierdoor werd met een fritsvantoerenhoutje de kleedkamer opgezocht.

Na de thee bleef het spelbeeld hetzelfde, Oisterwijk bleef zoeken naar een oplossing om de Dommelse muur te breken. Die bleek echter van goede kwaliteit en bleef relatief gemakkelijk overeind, de blauw-witten gaven het eerste half uur van de tweede helft dan ook geen krimp. Één keer ontsnapte Dommelen aan het omvallen van hun verdedigingswal, Maarten van Breugel kwam boven zijn verdediger uit maar kopte de bal op de bal naast de reeds verslagen Dommelse doelman.

In het slotkwartier toen ook bij Dommelen de krachten een beetje wegvloeiden, waren er door een aantal kansrijke vrije trappen nog een aantal hachelijke momenten voor het hok van doelman Dennis Soeteman. Tussen de palen kwam de bal echter nauwelijks en de ballen die richting doel werden vakkundig onschadelijke gemaakt door Soeteman.

In de slotminuten ontsnapte Oisterwijk nog aan een catastrofe, Bram van Wijk kopte uit een vrije trap op de binnenkant van de paal. De bal caramboleerde via een gelukje precies in de handschoenen van Joost Peijnenburg.

De wedstrijd sudderde daarna verder naar een 0-0 eindstand, een puntendeling waar iedereen wel mee kon leven en de verhoudingen goed weergaf. Verder viel op dat het een uiterst sportieve wedstrijd was zonder gemene overtredingen, iets wat ook niet elke week gezegd kan worden.