Braakhuizen - Oisterwijk

Oisterwijk heeft verzuimd om zich definitief in veilige haven te spelen, in Geldrop werd met 1-0 verloren. De nederlaag was onverdiend maar in Geldrop maalde daar niemand om.

Om te beginnen schitterde het bestuur van Oisterwijk door afwezigheid, iets wat in de ogen van uw verslaggever echt een schande is. Tijdens een uitwedstrijd dient te allen tijde een vertegenwoordiger van het bestuur aanwezig te zijn om de club te representeren. In de situatie dat alle bestuursleden verhinderd zijn, lijkt me dat iemand vanuit de jeugd de honneurs waarneemt. Nu moest trainer Rob van der Kaaij in zijn wedstrijdvoorbereiding tijd vrij maken voor het invullen van het wedstrijdformulier. Een onbestaanbare en zeer kwalijke zaak, het bestuur mag echt bij zichzelf te rade gaan hoe dit men dit is de toekomst gaat voorkomen.

In een heerlijk voorjaarzonnetje werd afgetrapt voor een duel in de middenmoot. Braakhuizen kon de punten wel goed gebruiken om zo het degradatiespook op gepaste afstand te houden. Oisterwijk mocht nog hopen op de vierde plaats, een plaats die eventueel nog promotiewedstrijden kan inhouden. In de eerste helft was er weinig krachtverschil tussen beide ploegen, Oisterwijk speelde wat verzorgder voetbal. Braakhuizen gokte op opportunisme en hun snelle spitsen.

Voor beider doelen was weinig gevaar te zien totdat Braakhuizen twee keer gevaarlijk werd. Eerst was het Nick Kuylaars die zijn schot op de paal zag belanden. Twee minuten later was het alsnog raak, Niels van Gemert werd aangespeeld en kon zich vrij draaien. Zijn schot was vervolgens onhoudbaar voor Ronald Robben die de zieke Joost Peijnenburg verving. Tot aan de thee was Oisterwijk vervolgens optisch de betere ploeg zonder echt grote kansen te krijgen.

In de tweede helft kwam Oisterwijk strijdvaardig uit de kleedkamer. Het zette Braakhuizen direct onder grote druk en kreeg een aantal dotten van kansen. Drie keer bracht het houtwerk redding voor de mannen uit Geldrop. Daarnaast kreeg Niek van Weerdenburg nog een dot van een kans, zijn schot uit de draai kwam ging echter recht op doelman Hisham Hilali af zodat de 1-0 op het scorebord bleef staan.

Oisterwijk verloor hierdoor zijn derde uitwedstrijd op rij tegen een veel lager geklasseerde ploeg. Zo verloren de rood-witten het zicht op de vierde plaats en moet het nog met een schuin oog naar de ploegen eronder kijken. Braakhuizen deed goede zaken tegen degradatie en stak de punten tevreden in de tas.