Oisterwijk - Braakhuizen

Oisterwijk blijft na een 4-1 overwinning op Braakhuizen meedoen in de subtop van de derde klasse D. Oisterwijk was de veel betere ploeg en won dik verdiend. Shuburney Rosaria opende de score waarna Maarten van Breugel met een hattrick de score naar 4-0 opvoerde. In de slotfase maakte Rudi Wolters de eretreffer.

Zonder vier vaste krachten moest Oisterwijk haar vierde plaats vast zien te houden. Tegenstander Braakhuizen lag op de loer om een toppositie in te nemen. Naast de langdurig geblesseerden Kenny Staps en Randy de L’Or ontbraken de geschorsten Anar Ismajlov en Jordi Hoppener.

Ondanks deze afwezigen was Oisterwijk vanaf het begin de betere ploeg. Achterin zat het potdicht en voorin was vooral Tarik Boukentar zijn tegenstander vaak te snel af.  Al na een dikke tien minuten lag de openingstreffer tegen de touwen. Shuburney Rosaria werd goed aangespeeld  bij de tweede paal, via een fraaie beweging speelde hij zich vrij en schoot vervolgens via de binnenkant van de paal de 1-0 op het scorebord.

Braakhuizen kwam in het stuk nauwelijks voor zodat Joost Peijenburg nauwelijks aan de bak hoefde. Voorin joeg Oisterwijk op meer treffers om de wedstrijd al vroeg in het slot te kunnen gooien. Na een klein half uur kon de man van het scorebord weer aan het werk. Tarik Boukentar werd neergehaald op de rand van het strafschopgebied, de scheidsrechter wees naar de stip zodat Maarten van Breugel aan de slag kon. Het klusje werd vervolgens simpel geklaard door onze topscorer zodat Oisterwijk op en comfortabele 2-0 kwam.

Nog voor de rust had Oisterwijk de klus moeten klaren, mede door goed keeperswerk van Braakhuizen-doelman Joeri Verhappen bleef de marge beperkt tot slechts twee treffers.

In de tweede helft bleef Oisterwijk op jacht naar de bevrijdende 3-0 en kreeg het goede kansen daarop. De Braakhuizen-doelman bleef een sta in de weg zodat zijn ploeg hoop kon blijven houden op succes. Het werd daarbij in het zadel geholpen door de scheidsrechter. Sander Staps tikte een tegenstander licht aan, de bal ging echter onverbiddelijk op de stip. Hasan Isik ging achter de bal staan maar vond doelman Joost Peijnenburg op zijn pad. Oisterwijk ontsnapte zo maar begreep de waarschuwing niet helemaal. Op onverklaarbare wijze werden de duels ineens allemaal verloren en werd Braakhuizen de betere ploeg. De ploeg van Rob van der Kaaij mocht doelman Joost Peijnenburg andermaal bedanken na twee fraaie reddingen.

Hierna was het gedaan met de daadkracht van Braakhuizen en nam Oisterwijk het heft weer in handen. Door goed storend werk van Robin van de Ven kon Shuby Rosaria aan de linkerkant ontsnappen, die gaf perfect voor op Maarten van Breugel. Onze in topvorm zijnde spits kon zo de beslissende 3-0 maken waardoor de wedstrijd in de knip zat.

Nog was de honger niet gestild en Oisterwijk ging op jacht naar nog meer succes. Eerst kreeg Oisterwijk een geweldige domper te verwerken. Shuburney Rosaria werd door vier spelers van Braakhuizen verdedigd en werd neergehaald. Voordat hij kon opstaan had de warrig leidende scheidsrechter een rode kaart in zijn hand. De man was de enige op het hele sportpark die natrappen had geconstateerd en stuurde de altijd sportieve aanvaller uit het veld.

Ondanks deze tegenslag kwam Oisterwijk toch op een 4-0 voorsprong. Wederom Maarten van Breugel stond aan het eind van een fraaie aanval en maakte zijn derde van de middag. In de slotfase maakte Braakhuizen dan nog de eretreffer om  pijn te verzachten. Oisterwijk kon vlak daarna met een 4-1 overwinning en drie punten de kleedkamer op gaan opzoeken.