Oisterwijk - Bergeijk

Oisterwijk heeft tegen middenmoter Bergeijk een belangrijke overwinning geboekt. De rood-witten die vorige week nog een flink pak slaag van laagvlieger GSBW kreeg hadden dus wat goed te maken. De ploeg van trainer Rob van der Kaaij kwam goed uit de startblokken, zette Bergeijk meteen vast op eigen helft en kwam na acht minuten al verdiend op voorsprong. Na een vloeiende aanval kwam Niek van Weerdenburg alleen voor keeper Lars van Breukelen, hij wipte fraai de bal over de keeper heen in het lege doel, 1-0.

Oisterwijk bleef de wedstrijd domineren en gaf nauwelijks iets weg in de verdediging. Voorin werden een aantal kansjes gecreëerd maar de voorsprong kon niet uitgebreid worden. Na twintig minuten lag de bal uit het niets ineens op de strafschopstip voor Oisterwijk-doelman Joost Peijnenburg. Joenes Khanoun duwde opzichtig zijn tegenstander weg zodat de scheidsrechter terecht naar de stip wees. Ruud Willems ging achter de bal staan maar verslikte zich in penalty-killer Joost Peijenburg die zijn ploeg er voorde zoveelste keer doorheen sleepte dit seizoen. De rood-witten gaven daarna niet veel meer weg voor de rust en bleven gevaarlijk voor het doel van Bergeijk, doelman van Breukelen liet ziet dat vader Hans wat goede genen heeft doorgegeven met een aantal puike reddingen.

De tweede helft was er weinig te beleven voor de neutrale toeschouwer, het voetbal werd met de minuut slordiger en er vielen nauwelijks nog kansen te noteren. Wel was het hemeltergend om te zien dat de rood-witten zichzelf helemaal uit hun spel halen door continue op de scheidsrechter af te geven. Geheel onnodig en weer goed voor liefst vier gele kaarten voor commentaar op de leiding. Rob van der Kaaij moet er langzaam gek van worden om elke week een aantal spelers te moeten missen door deze geheel onnodige schorsingen. Werkelijk elke beslissing van de scheidsrechter werd aangevochten. Hierdoor kwam Oisterwijk twintig minuten voor tijd met tien man te staan, Maarten van Breugel kreeg zijn vierde en vijfde gele kaart van dit seizoen en kon vertrekken.

Door dit ondertal kwam Oisterwijk in de slotfase nog onder lichte druk te staan, zeker toen  met Driss Addichi de beste speler van Bergeijk werd ingebracht. De rood-witten kwamen bij een enorme scrimmage voor het eigen doel goed weg maar gaven voor de rest weinig weg tegen het onmachtige Bergeijk. Het bleef zodoende bij 1-0 waarmee de drie punten in Oisterwijk bleven.

Resumé; Met deze drie punten is Oisterwijk zo goed als zeker in veilige haven om volgend seizoen opnieuw in de derde klasse te mogen uitkomen. Ook is het nog in de race voor de vierde plaats die waarschijnlijk recht geeft op een plek in de nacompetitie voor promotie. Dit zal echter een lastige klus worden met de kaartenlast die ondertussen verzameld is. De spelers mogen bij zichzelf te rade over hoe men er voor zou staan zonder al deze zinloze kaarten en bijkomende schorsingen.