Oisterwijk - Acht

Oisterwijk speelde alleen nog voor de eer tegen vv Acht, dit omdat het veilig is voor degradatie, daarnaast is de vierde plaats schier onbereikbaar geworden door de slechte resultaten de laatste weken. Hoe anders was dat voor de tegenstander uit het kerkdorp bij Eindhoven. De roodhemden uit Acht waren bij een ander resultaat dan een overwinning officieel gedegradeerd.

Op het veld was duidelijk te zien dat beide ploegen er behoorlijk doorheen zitten na een lang seizoen. Ondanks de belangen aan de kant van de Achtenaren viel er bijzonder weinig te beleven binnen de lijnen. Bij Acht ontbrak de balvaste spits Mark Rombouts en deze werd node gemist want Acht liet eigenlijk geen fatsoenlijke aanval zien. Aan de andere kant was het al niet veel beter, Oisterwijk bakte er weinig van zodat de Achtste doelman een soort van ATV-dag had en maar bijzonder weinig in actie hoefde te komen. Tot aan de rust viel er in eigenlijk niets noemenswaardig te noteren voor uw verslaggever.

Waar iedereen na de thee een Acht verwachte dat zich vol overgave op een noodzakelijke  overwinning zou gaan storten kwam bedrogen uit. Op het veld was daar niets van terug te zien, de roodhemden leken zich al neergelegd te hebben bij degradatie naar de vierde klasse. Saillant detail was dat het tweede team van Acht eerder op de dag kampioen geworden was, hoe groot kan een contrast zijn binnen een selectie.

Ook Oisterwijk vond het wel best zodat de wedstrijd zich naar een bloedeloze 0-0 leek voort te kabbelen. Maar Oisterwijk heeft een spits die eigenlijk op een veel hoger niveau hoort te acteren. Maarten van Breugel, die het hele seizoen al laat zien dat hij eigenlijk veel te goed is voor de derde klasse maakte maar weer eens een beslissend doelpunt. Tarik Boukari ontsnapte vijf minuten voor tijd aan de rechterkant en gaf een afgemeten voorzet op de Oisterwijkse spits, die twijfelde geen moment en kopte met een prachtige snoekduik snoerhard binnen. Een juweel van een doelpunt waar Bep Bakhuys in zijn beste tijd nog jaloers op zou zijn geweest.

Voor Acht was het feit nu beslecht, de mannen uit de buurgemeente van Eindhoven legden zich neer bij de degradatie die na het eindsignaal van de scheidsrechter definitief een feit was. Voor Oisterwijk een overwinning in haar laatste thuiswedstrijd van deze competitie. Wat rest is een uitwedstrijd tegen Valkenswaard die voor beide ploegen niets meer omhanden heeft. Daarna moet de focus op volgend seizoen waarin het 100-jarig bestaan wordt gevierd. Een historisch feit waarover door ons bestuur al maanden niets naar buiten is gekomen, laten we genuanceerd zeggen, heel erg bijzonder.