Oisterwijk - Rood Wit V.

Oisterwijk moest vandaag aantreden tegen mede-koploper Rood-Wit uit Veldhoven. De ploeg van Rob van der Kaaij was zelf nog niet helemaal veilig van degradatiezorgen, het kan echter ook nog op de vierde plaats eindigen. Een plek die recht kan geven op promotiewedstrijden naar de tweede klasse. De Veldhovenaren moesten vanzelfsprekend op jacht naar een overwinning, dit om geen schade op te lopen in de titelrace die het met RPC uitvecht.

Rood Wit wat dus de koppositie verdedigde was in de eerste helft de betere ploeg, vooral de aalvlugge Jan van Hout was een plaag voor de Oisterwijkse verdediging. Rood Wit kreeg een paar goede mogelijkheden maar Davy Brugman en Jim van Beek waren niet scherp genoeg voor het doel van Joost Peijnenburg. Tussendoor werd Oisterwijk-grensrechter Christian van Gestel nog weggestuurd na aanmerkingen op scheidsrechter Krijt. Peter de Rooy nam de vlag over en deed dat naar behoren, Krijt negeerde in tegenstelling tot eerder dit duel geen enkel vlagsignaal van de invaller.

Vlak voor de rust kwam Oisterwijk goed weg, Jan van Hout ontsnapte aan de linkerkant gaf hard voor waarna Michaël Damman maar net voorlangs kopte. Niet veel later was het alsnog raak, Jan van Hout was de verdediging weer te slim af. Zijn inzet kon door Randy de L’Or niet voldoende weggewerkt worden op de doellijn, Michaël Damman wist nu echter de geboden gelegenheid wel te benutten zodat  de bal  in de touwen verdween, 0-1. Een dikke tegenvaller zo vlak voor de thee voor de ploeg van Rob van der Kaaij.

Oisterwijk wat de laatste weken nogal eens de koppies liet hangen kwam echter getergd uit de kleedkamer. Het liet zien dat het zich niet ging neerleggen bij een nederlaag en er werd een tandje bijgeschakeld. Rood Wit wat de laatste vijf duels wist te winnen had hier nogal wat moeite mee. In een van de eerste aanvallen van het tweede bedrijf was het direct raak voor Oisterwijk. Kenny Staps stuurde met een fraaie dieptepass Shuburney Rosaria weg. Die liet zijn tegenstander zijn hielen zien, waarna zijn voorzet vervolgens door de goed voor zijn tegenstander komende Tarik Boukari, achter de Veldhovense doelman Mark Smulders werd geschoten.

Tien minuten later was het Tarik Boukari die nog een keer had kunnen scoren, zijn goed ingekopte inzet raakte echter de deklat zodat Rood Wit ontsnapte. Oisterwijk bleef daarna de beter ploeg en had de wedstrijd in handen. Rood Wit liet echter zien dat het niets bovenaan staat, na een messcherpe counter stond het uit het niets weer op voorsprong. Sten Verhoeven ging goed door op rechts en gaf een puntgave voorzet op Jan van Hout die gedecideerd raak kopte.

Het leek erop dat het echt een wedstrijd tegen een kampioenskandidaat was, optisch de betere ploeg zijn maar toch een nederlaag aan de broek krijgen. Niets was echter minder waar, Oisterwijk bleef jagen op de verdiende gelijkmaker. Die kwam er ook een dikke vijf minuten voor tijd. Anar Ismajlov wilde een voorzet geven vanaf de rand van het zestienmetergebied, de bal kwam opzichtig op de arm van Donny Spruijt. De scheidsrechter stond er met zijn neus bovenop en wees  resoluut naar de stip. Kenny Staps die vorige wedstrijd nog opzichtig een strafschop miste, liet zien dat dit een incident was en maakte geen fout. Mark Smulders werd de verkeerde hoek ingestuurd waarna de man van het scorebord aan het werk moest, 2-2.

In de slotseconden ontsnapte Rood-Wit nog aan meer averij, Tom Vriens kreeg de bal ineens voor zijn voeten. Hij zag dat de Veldhovense doelman te ver voor zijn doel stond en probeerde het met een leep balletje. De poging miste echter kracht zodat Mark Smulders makkelijk redding kon brengen. Vlak na deze actie was het gedaan en deelden de ploegen de punten, een resultaat wat de verhoudingen goed weergaf na een sportieve wedstrijd.