Rood Wit V. - Oisterwijk

In een duel waar een topklassering op het spel stond heeft Oisterwijk niet thuis gegeven. Het verloor volledig onnodig van een tegenstander die het louter van opportunisme moest hebben. Naast de nederlaag liep Oisterwijk nog flinke extra schade op, Anar Ismajlov en Jordi Hoppener kregen een volledig onnodige rode kaart en zullen een paar weken mogen toekijken. Trainer Rob van der Kaaij zal een donderpreek voor de twee domoren in petto hebben, daarnaast lijkt het uw verslaggever logisch dat beide heren vrijwillig een forse bijdrage in de boetepot stoppen.

In de eerste helft viel er voor het matig opgekomen publiek weinig te beleven, Oisterwijk probeerde voetballend de Veldhovense muur te doorbreken maar slaagde daar nauwelijks in. De Veldhovenaren bedienden zich vooral met de lange bal en creëerde daarmee één kans, Stef Fasen schoot echter hoog over.

Na de pauze kwam Oisterwijk niet goed uit de kleedkamer. Het verdedigde onachtzaam zodat de bal voor de voeten van de volledig vrijstaande Stef Fasen kwam, hij twijfelde geen moment en schoot de 1-0 tegen de touwen.

Rood Wit kon nu haar favoriete spelletje gaan spelen en ging terug leunen en op de counter loeren. Oisterwijk kon in die fase geen indruk maken en kreeg nauwelijks een voet aan de grond. Trainer Rob van der Kaaij greep in en bracht Niek van Weerdenburg en Robin van de Ven in. Oisterwijk zette alles op de aanval en kreeg kansen op de verdiende gelijkmaker. Niek van Weerdenburg schoot na een vloeiende aanval goed in maar zijn inzet werd met een katachtige redding van de doelman gekeerd. Enkele momenten laten kreeg Oisterwijk nog een dot van een kans, de kopbal van Niek van Weerdenburg miste echter kracht om tot een doelpunt gepromoveerd te worden.

Tien minuten voor tijd kwam Oisterwijk ineens met tien man te staan, Anar Ismajlov maakte een slaande beweging naar een tegenstander. De uitstekend fluitende scheidsrechter kon niets anders doen dan de rode kaart tevoorschijn halen, een volledig terechte beslissing. Ondanks de numerieke minderheid bleef Oisterwijk vol overgave op jacht naar de gelijkmaker. Dit met alle risico’s van dien omdat de deur achterin wagenwijd werd opengezet. Van deze gelegenheid werd door Rood Wit gebruikt gemaakt met een messcherpe counter. Wederom Sten Fasen stond aan het eind van deze uitval om de wedstrijd in het slot te gooien, 2-0.

In de slotseconden verpeste de scheidsrechter een puik optreden met een volledig onnodige dubbele rode kaart. Jordi Hoppener kreeg in eerste instantie terecht een gele kaart, uit frustratie trapte hij tegen een reclamebord waarop de scheidsrechter hem de rode kaart presenteerde. Een zwaar overdreven sanctie die niet in de geest van de wedstrijd was. De Oisterwijkse middenvelder reageerde op de zwaar overdreven tweede gele kaart waarop de scheidsrechter hem ook nog een directe rode kaart gaf. Met deze actie verbleekte het tot dan toe zeer goede optreden van de scheidsrechter.

Resumé; een onnodige nederlaag en twee schorsingen, zet dit naast de drie blessures en het was een donkere middag voor onze rood-witten.