Oisterwijk - WSJ

Oisterwijk heeft in een veredelde nieuwjaarswedstrijd een 3-3 gelijkspel behaald tegen de Tilburgse vijfde-klasser WSJ. Oisterwijk kon precies elf spelers aan de aftrap laten verschijnen en trainer Rob van der Kaaij moest in de eerste minuten de vlag ter hand nemen. Daarnaast liepen er nogal wat spelers in het veld die ernstig last hadden van de nieuwjaarsborrel van de vorige dag, deze schijnt qua sluitingstijd enigszins uit de hand te zijn gelopen. Op het appèl van de trainer ontbraken Kenny Staps, Anar Ismajlov, Patrick Jansen, Joeri Kuulkers, Abdullah Gül en aanvoerder Mark Obbens. Hierdoor werd de spoeling wel heel dun en was er geen invaller voorhanden  deze wedstrijd.

Oisterwijk begon aan de wedstrijd zoals verwacht mag worden van een ploeg die twee niveaus hoger speelt dan de tegenstander. Het zette WSJ onder druk en kreeg een aantal aardige kansen op een voorsprong.  De oliebollen en champagne zaten echter nog flink in de weg zodat WSJ een klein half uurtje stand kon houden.

Oisterwijk kwam door een gelukje op voorsprong.  De laatste man van de Tilburgers werd onder druk gezet, die wist zich geen raad en schoot de bal met een mooie omhaal over zijn eigen doelman, 1-0. WSJ was het daarna even kwijt , de rood-witten profiteerden direct en kwamen via een doelpunt van Thijs Vriens op 2-0.

Daarna ging het toch redelijk opgekomen publiek richting kantine om daar de laatste handen te schudden en elkaar het beste voor het komende jaar toe te wensen. Na de zeer welkome thee kon Oisterwijk nog maar tien spelers richting het veld sturen. Roy van de Wijdeven bleef achter in de catacomben met naar aanzien een gescheurde pees in zijn hand.

Ondanks de numerieke minderheid kreeg Oisterwijk de mooiste kansen om de score nog verder uit te breiden. Op een Comedy Caperse manier werden de mooiste kansen om zeep geholpen zodat WSJ in de wedstrijd bleef. Daarna vonden de blauwhemden dat het wel genoeg kansen uitgedeeld had en gingen op jacht naar eerherstel. Dit lukte op een wonderbaarlijke manier, de Tilburgers scoorden drie keer in een tijdsbestek van twintig minuten en kwamen brutaal op voorsprong.

Dit was voor Oisterwijk net iets te veel van het goede en de rood-witten namen het heft weer in handen.  Vlak voor het eindsignaal kwam de ploeg van Rob van der Kaaij dan ook op gelijke hoogte door een doelpunt van opnieuw Thijs Vriens.

In de slotseconden had Oisterwijk zelfs de volle buit nog binnen kunnen halen. Levey Ronowikromo kreeg een opgelegde kans maar had schaatsen aangedaan in plaats van voetbalschoenen leek het wel. Hij gleed op zijn snufferd terwijl hij de bal in een leeg doel kon schieten, hij kreeg hiermee de lachers op zijn hand. Zelfs de trainer kon een glimlach niet onderdrukken en had vrede met een gelijkspel tegen zijn oude club WSJ.

Oisterwijk is dus vroeg begonnen na de feestdagen, de rood-witten willen zo snel mogelijk in vorm komen voor de loodzware weken die gaan volgen. Volgende week spelen de rood-witten een vriendschappelijke wedstrijd tegen Riel op het eigen sportpark. Uw verslaggever zal ontbreken want die gaat een week de lange latten onderbinden in Oostenrijk.