VOAB - Oisterwijk

Oisterwijk kwam met een verdiend punt terug uit Goirle. Deze uitslag gaf de krachtsverhoudingen op deze druilerige zondagmiddag goed weer. Oisterwijk kwam door een doelpunt van Niek van Weerdenburg op voorsprong, Osman Yilmaz maakte vlak voor het eindsignaal de verdiende gelijkmaker.

Oisterwijk reisde vol vertrouwen naar Goirle af met de dikke overwinning van vorige week in gedachten. VOAB verloor in de slotseconden dus was ook gebrand op een goed resultaat. De rood-witten kwamen echter als beste uit de kleedkamer en hadden na slechts één minuut op voorsprong moeten komen. Mitchell Zoontjes werd goed vrijgespeeld maar schoot op de paal, de Goirlenaren ontsnapten hierdoor aan een wel heel vroege achterstand.

Nadat deze kans om de wedstrijd vroeg open te breken verloren was gegaan ontspon zich een echt middenveld duel. Veel fysiek contact waardoor het spel veelvuldig stil lag zonder dat het echt onsportief werd. Goirlenaar Thijs van Lisdonk, nooit te beroerd om er eens flink in te klunen, mocht al snel een gele kaart in ontvangst nemen. Oisterwijk liet zich echter ook niet onbetuigd zodat de scheidrechter de handen vol bleef houden.

Duels voldoende op het veld, echte kansen waren echter dun gezaaid zodat voor de neutrale toeschouwers weinig te genieten viel. Geïrriteerd werden zij echter wel door het schandalige optreden van de Goirlese grensrechter, werkelijk elke beweging voorwaarts werd afgevlagd door de onsportieve assistent scheidsrechter. Hopelijk lezen andere scheidsrechters dit verslag zodat zij in het vervolg van de competitie rekening kunnen houden met dit ongewenst gedrag. Tot aan de pauze viel er verder weinig te genieten. Beide ploegen kregen een aantal kleine kansjes waarbij de Goirelenaren het dreigends waren.

In begin van de tweede helft veranderde het spelbeeld niet, het bleef slordig aan beide kanten zonder echte kansen voor beide ploegen. Ruim twintig voor tijd brak Niek van de Weerdenburg dan eindelijk de ban. Anar Ismajlov werd goed vrijgespeeld aan de rechterkant en gaf strak voor, De Oisterwijk-middenvelder kwam goed voor zijn man en schoot de bal hard achter de Goirlese doelman, 0-1.

Zoals zo vaak schrok Oisterwijk van de plots verkregen voorsprong, het spel werd slordiger en de ploeg van Rob van der Kaaij liet zich terug drukken. VOAB kreeg meer vat op de wedstrijd en voelde dat er minimaal een punt inzat voor de ploeg van Gerard van Gils. Daarbij werd het wel geholpen door het uitvallen van twee steunpilaren, Mark Obbens en Patrick Jansen moesten geblesseerd afhaken zodat de automatismen in de verdediging weg waren.

Vlak voor het einde kwamen de Goirlenaren verdiend op gelijke hoogte, Osman Yilmaz kreeg na een aanval door het midden een metertje ruimte en benutte die optimaal. Met een ouderwets puntertje legde hij de bal achter Luuk Vriens en mocht de man van het scorebord aan het werk, 1-1.

Daarna werd het aan Oisterwijk nog rommeliger en mochten de rood-witten blij zijn dat het niet meer schade opliep. Toch was het Oisterwijk was nog de beste kans kreeg, Antal Tooten kon na een onzekerheid in de Goirlese defensie binnenschieten. Zijn slimme balletje werd door aanvoerder Koen de Rooy met een uiterste krachtsinspanning van de lijn gehaald. Vlak daarna was het tijd voor het laatste fluitsignaal en was iedereen het over eens dat de 1-1 score de juiste weergave gaf van de krachtsverhoudingen deze middag.