Oisterwijk - Unitas '59

De topper in de derde klasse D is onbeslist gebleven, Oisterwijk en Unitas ’59 deelden de punten na een bloedeloze 0-0.

Op affiche zag het er mooi uit, de koploper tegen de enige ploeg die na het inhaalweekend op gelijke hoogte kon komen.  De weergoden lieten de kleine supportersschare behoorlijk in de steek, het was bitterkoud en door de harde wind zorgde ervoor dat de gevoelstemperatuur winters was.

Beide ploegen maakten weinig indruk op het slechte veld, het werd een gevecht op het middenveld waarbij de Eindhovenaren in de eerste helft de betere ploeg waren. Oisterwijk ontsnapte na een dik kwartier aan een achterstand, na een vrije trap schoot Rik Strijbosch op de paal. Unitas was nog enigszins dreigend en kwam er af en toe gevaarlijk uit. Oisterwijk kon offensief geen enkele vuist maken, het gevaarlijkst waren de afstandsschoten van Gijs Outmaijer.

Na de zeer welkome thee waren de rollen omgedraaid, Oisterwijk werd de betere ploeg en leek vooral conditioneel de sterkste. Unitas deelde wel wat speldenprikken uit en maakte zelfs een doelpunt in buitenspelpositie. De uitstekende scheidsrechter die helemaal uit Terneuzen kwam nam het vlagsignaal van Christiaan van Gestel terecht over, de man floot overigens een puike wedstrijd. Hij hield de toch belangrijke wedstrijd prima in de hand en deed dat zonder kaarten uit te delen, een verademing.

Oisterwijk was dus de betere ploeg maar echt grote kansen leverde dat niet op, dreigend was het wel maar echt gevaarlijk kon de machteloze aanval van de rood-witten niet worden. Unitas was in de eindfase echt leeg gespeeld en koesterde het punt. Oisterwijk kreeg nog enkele vrije trappen en corners, maar ook daaruit kon de ploeg van Rob van der Kaaij  geen gevaar stichten.

De wedstrijd eindigde dan ook zoals hij begon en vriend en vijand waren het er over eens dat dat een terechte uitslag was. Met dit gelijke spel blijft het ongemeen spannend in deze klasse, SBC is nu de nieuwe koploper, Oisterwijk staat vierde op slechts drie punten.