RPC - Oisterwijk

Een ongeinspireerd Oisterwijk liet een fraaie kans op promotiewedstrijden liggen. De rood-witten werden met 5-0 afgedroogd in Eindhoven en eindigen nu op een zesde plaats.

Over de wedstrijd gaat u verslaggever niet meer vertellen dan dat RPC zijn laatste kans op een kampioenschap levend hield door een verdiende 5-0 overwinning. Wel wil hij kwijt dat hij zich ernstig zorgen maakt over de instelling waar de ploeg van Rob van der Kaaij acteerde. De rood-witten zouden bij een overwinning een goede kans maken op het spelen van promotiewedstrijden. Doorgaan de leukste wedstrijden van het seizoen met veel publiek en de bijbehorende spanning. Tel daarbij op de exposure voor de vereniging, de extra inkomsten van de kantine en laatst but not least, de kans om het seizoen erna op en hoger plan te mogen uitkomen.

Niets maar dan ook niets was daar op het veld van terug te zien. Uw verslaggever had de reis naar Eindhoven beter niet kunnen maken wat de rood-witten betreft. Hij had het vooral te doen met de 48-jarige Toon Donders, de ervaren rot had zich in zijn keeperstenue gehesen omdat Luuk Vriens geschorst was. De jongeren zouden zich diep moeten schamen dat zij dit icoon van de voetbalsport, met ontelbare wedstrijden in het eerste elftal, zo aan zijn lot overlieten. Liefst vijf keer moest deze fantastische sportman de gang naar het net maken, iets wat hem in zijn rijke carrière als eerste elftal-doelman niet vaak is overkomen. En daar waar de jongelingen het maar weinig interesseerde dat ze de nacompetitie misliepen, weet uw verslaggever zeker dat Toon Donders zijn handschoenen graag had aangetrokken volgende week.

Natuurlijk waren er uitzonderingen te bespeuren deze wedstrijd, er streden nog een aantal spelers om de prestigieuze titel “Speler van het jaar”. Dit waren opvallend genoeg juist de spelers die er nog wel iets van probeerden te maken. Er is dus toch nog eerzucht te vinden in de ploeg. Het zal volgend seizoen een uitdaging worden om aan het collectief te gaan werken. De uitslag van deze verkiezing van de speler van het jaar houden we geheim tot aan de uitreiking.

Het seizoen zit er nu op, ondergetekende gaat bij zichzelf te rade of hij volgend seizoen doorgaat als verslaggever/fotograaf en webmaster.