NOAD - Oisterwijk

Oisterwijk won de uitwedstrijd bij NOAD verdiend met 1-3. Na een 1-0 ruststand in het voordeel van de Tilburgers kwamen de rood-witten sterk terug in de tweede helft. De Oisterwijkse doelpunten werden gemaakt door Maarten van Breugel 2x en Antal Tooten.

Op een natte en bitterkoude decemberdag heeft Oisterwijk zichzelf een zeer goede dienst bewezen. In de subtopper tegen NOAD bleven de rood-witten aan de goede kant van de score. De wedstrijd werd door de slechte gesteldheid van het hoofdveld verplaatst naar het kunstgras van veld twee.

Oisterwijk begon ongeïnspireerd aan de wedstrijd en werd in het eerste kwartier met de rug tegen de muur gezet. NOAD kreeg een aantal goede kansen om de score te openen maar was onzorgvuldig in de afwerking. De rood-witten deelden ook een paar speldenprikjes uit maar NOAD-doelman Rini Hoevenaar hoefde nauwelijks in actie te komen.

Na een half uur kwam NOAD alsnog op voorsprong, een afgeslagen corner leek ongevaarlijk. Jordi Fiechter geloofde er echter wel in, de bal met verdween een harde schuiver van ruim twintig meter onder de kansloze Luuk Vriens tegen de touwen, 1-0. Oisterwijk probeerde het daarna tot de rust nog wel, vooral het gebrek aan overleg en handelingssnelheid was er debet aan dat de ploeg van Rob van der Kaaij, met een achterstand de warme kleedkamer op moest gaan zoeken.

Nadat ondanks de kou, het toch nog redelijk opgekomen publiek haar warme drankjes ophad, keerde de wedstrijd volledig. Oisterwijk kwam met een heel ander elan uit de kleedkamer. Geestdriftig kwamen de rood-witten uit de kleedkamer en NOAD werd direct onder druk gezet met goed positiespel. Het duurde dan ook niet lang of de gelijkmaker stond op het scorebord. Kenny Staps werd goed weggestuurd op rechts, de middenvelder gaf daarna een puntgave voorzet op Maarten van Breugel. De Oisterwijkse spits kopte de bal vervolgens snoeihard achter Rini Hoevenaar zodat de ploegen weer op gelijke hoogte stonden.

Oisterwijk nam echter geen genoegen met een gelijkspel en ging op jacht naar een voorsprong. NOAD kreeg steeds meer problemen en de kansen voor Oisterwijk stapelden zich op. Niek van Weerdenburg strandde met een harde volley nog op de uitstekende Tilburgse doelman. Enkele ogenblikken later capituleerde de Tilburgse defensie alsnog. De al vroeg ingevallen Antal Tooten stuurde Maarten van Breugel met een slimme steekpass weg, de spits bleef koel en schoof de bal rustig tegen de touwen, 1-2.

Oisterwijk bleef domineren maar mocht Levi Ronowikromo bedanken. Mark Obbens speelde te kort terug, Maurice van Disseldorp zat er tussen maar kwam op zijn weg naar een leeg doel de kleine Oisterwijkse verdediger tegen op zijn pad.

Vlak voor tijd toen de schemering al begon in te vallen, maakte Antal Tooten aan alle onzekerheid een eind. Hij werd alleen voor de keeper gezet door goed doorzetten van Niek van Weerdenburg, ijskoud liet hij daarna de NOAD-doelman kansloos zodat de 1-3 eindstand op het bord verscheen. Direct daarna vond de overigens uitstekende scheidsrechter het wel best en floot voor het eindsignaal.

Oisterwijk deed daardoor goede zaken op de ranglijst, zeker nadat duidelijk werd dat koploper SBC flink op de broek had gekregen van VOAB. Oisterwijk staat nu nog maar op één punt van de koploper zodat het nog alle kansen heeft op een prijs dit seizoen.