Oisterwijk - NOAD

Oisterwijk deed zichzelf tekort met een gelijkspel tegen NOAD. De rood-witten waren de beter voetballende ploeg en kregen ook de beste kansen. Oisterwijk kwam door een benutte strafschop van Kenny Staps nog wel op voorsprong. Maurice van Disseldorp maakte echter een paar minuten later de gelijkmaker. Oisterwijk kreeg daarna nog een aantal dotten van kansen maar faalde in de afwerking.

Oisterwijk begon gehandicapt aan de eerste wedstrijd van de competitie. Maarten van Breugel was nog op huwelijksreis en aanwinst Sabri Ali heeft nog een schorsing meegenomen van zijn oude club WKE. Daarnaast zijn Willem-Jan van Rooij en Antal Tooten geblesseerd geraakt in de voorbereiding. Tot slot is Andrew van de Wouw nog steeds herstellende van een dubbele beenbreuk, gelukkig maakt de talentvolle spits binnenkort zijn rentree op de voetbalvelden.

Ondanks al deze mutaties in de selectie van Rob van der Kaaij kwam Oisterwijk goed uit de startblokken. Binnen vijf minuten kregen de rood-witten twee goede kansen, het vizier stond echter nog niet scherp zodat NOAD ontsnapte aan een vroege achterstand. Oisterwijk bleef de betere ploeg en kwam na twintig minuten verdiend op voorsprong. Kenny Staps werd goed vrij gespeeld aan de rechterzijde en gaf een perfecte voorzet op Mitchell Zoontjes. Die kopte snoeihard de bal richting het Tilburgse doel maar deze werd geblokt door een handsbal. De scheidsrechter wees resoluut naar de stip waarna Kenny Staps het klusje eenvoudig klaarde,1-0.

NOAD kon zich echter snel herstellen, uit de eerste de beste kans was het direct raak. De boomlange en fysiek sterke Maurice van Disseldorp mocht een goed aangesneden vrije trap ongehinderd binnenkoppen en deed dat naar behoren.

Oisterwijk liet zich echter niet uit het veld slaan en ging opnieuw op jacht naar een voorsprong. Het kreeg daarbij een aantal honderd procent kansen, de Oisterwijkse spitsen waren echter niet daadkrachtig genoeg en stuiten een aantal keer op de uitstekende Tilburgse doelman. NOAD kon daar weinig tegenover stellen en werd eigenlijk niet gevaarlijk voor het doel van Luuk Vriens.

Na de thee kwamen de Tilburgers iets beter uit de kleedkamer en probeerden mee te voetballen. Oisterwijk bleef de betere ploeg maar ook NOAD deelde wat speldenprikjes uit en loerde op een kansje. Met de twee fysiek sterke spitsen kan een balletje altijd goed vallen, Oisterwijk moest blijven waken voor een counter van de blauw-gelen.

De rood-witten kregen in het slotkwartier nog een aantal dotten van kansen. Anar Ismajlov kopte de bal via de hand van de Tilburgse doelman boven op de lat, Mitchell Zoontjes stond perfect opgesteld om de afvallende bal binnen te koppen. De bal stuitte echter op miraculeuze wijze drie keer op de lat zodat de doelman op kon staan en redding kon brengen. Direct daarna mocht Mitchell Zoontjes alleen op doel afgaan, hij werd in een moeilijke hoek gedreven en had kunnen afleggen op de volledig vrijstaande Thijs Vriens. Die werd echter over het hoofd gezien zodat deze goede kans ook om zeep werd geholpen.

Daarna vond de overigens uitstekende scheidsrechter het wel welletjes en floot voor het eindsignaal. Oisterwijk kreeg met een gelijkspel iets te weinig maar mag toch terugkijken op een goede wedstrijd. Hier en daar moet er door Rob van der Kaaij nog geschaafd worden aan het elftal. Het is echter goed te zien dat er in ieder geval teamgeest en spelvreugde in het elftal aanwezig is.