Heeze - Oisterwijk

Oisterwijk verzuimde om de koppositie over te nemen. In en tegen Heeze werd met 0-0 gelijkgespeeld, een uitslag die verdiend te noemen was. Wel kwamen de rood-witten in de slotfase nog goed weg nadat Heeze twee dotten van kansen onbenut liet.

De rood-witten reisden als favoriet af naar Heeze. Bij een overwinning zou de ploeg van Rob van der Kaaij de terugreis als koploper gaan maken, daarnaast werd Heeze in Oisterwijk met 6-1 van de mat geveegd. Toch was deze middag weinig te merken van het verschil op de ranglijst. Het werd echt een wedstrijd die je vlak na de winterstop wel vaker ziet, slecht veld, veel strijd en weinig kansen. Toch kreeg Oisterwijk na twee minuten een dot van een kans, Thijs Vriens mocht vanaf de rand van het strafschopgebied aanleggen maar schoot hard over. De rood-witten waren voetballend de betere ploeg maar moesten het op strijdlust afleggen tegen de Heezenaren.

Heeze kwam er af en te gevaarlijk uiten kreeg ook een aantal mogelijkheden. Luuk Vriens was echter steeds op zijn post en hoefde niet echt in actie te komen. De doelman van Heeze moest nog wel een keer volledig gestrekt nadat een vrije trap van Gijs Outmaijer in zijn doel dreigde te belanden. Met een vakkundige redding hield hij zijn doel schoon. Veel meer gebeurde er echter net in de eerste helft zodat de koukleumende toeschouwers met een brilstand de warme kantine gingen opzoeken.

Na de thee veranderde er niet veel aan het spelbeeld, beide ploegen wilden wel maar konden weinig uitrichten. Oisterwijk liet niet zien dat het kandidaat-koploper was en Heeze leek blij te zijn met een punt. Toch was het Heeze wat in het slotkwartier de meeste aanspraak mocht maken op de overwinning. Vooral de backs van Oistewijk werden veel te offensief en lieten grote gaten in de verdediging vallen. Het centrale duo Gijs Outmaijer en Willem-Jan van Rooij moest steeds de opengevallen gaten dichten en liep op hun tandvlees.

Je kon er op wachten totdat dit een keer mis zou gaan lopen, dit gebeurde dan ook vijf minuten voor affluiten. Met liefst vier spelers en slechts één Oisterwijkse verdediger kon Heeze op het doel van Luuk Vriens afgaan. Dit werd goed uitgespeeld zodat een Heezense aanvaller vrij mocht aanleggen van een metertje of tien. Hij schoot de bal echter tot opluchting van de rood-witten hoog over, Oisterwijk kroop hiermee door het oog van de naald. Trainer Rob van der Kaaij sommeerde daarna direct de backs terug in de verdedigende rol, hierdoor kon Heeze niet gevaarlijk meer worden. De scheidsrechter die overigens een goede wedstrijd floot, vond het na deze wapenstilstand wel prima en maakte na precies negentig minuten een eind aan deze zeer matige wedstrijd.

Oisterwijk nam dus een punt mee uit Heeze en staat nu vierde op slechts twee punten van koploper RPC.