Gudok - Oisterwijk

Oisterwijk behaalde een gelijkspel tegen Gudok in Tilburg. Na een matige wedstrijd gaf de uitslag de krachtsverhoudingen goed weer. De rood-witten kwamen twee op op achterstand. Niek van de Weerdenburg en Thijs Vriens trokken de partijen weer op gelijke hoogte.

Onder een heerlijk najaarszonnetje op het sfeerloze sportpark van Gudok heeft Oisterwijk een gelijkspel uit het vuur gesleept. De Tilburgers hebben een aantal jaar geleden een nieuwe start gemaakt in de Reeshof. De club bloeit als nooit tevoren maar het complex is nog niet echt een warme deken. Toch zal onze trainer de ontvangst op Sportpark Dalem-Zuid als een warm bad hebben ervaren, hij zwaaide er een aantal jaar succesvol de scepter en werd met alle égards ontvangen.

Oisterwijk was in het eerste kwartier de betere voetballende ploeg en dacht op voorsprong te komen. Maarten van Breugel kopte goed terug op Niek van Weerdenburg, de jongeling rondde goed af. De als een verkeerbrigadier uitziende vlaggenist zwaaide echter voor buitenspel. Met zijn voorkomen zou deze grensrechter zelfs op Schiphol niet misstaan, de scheidsrechter van dienst moest zijn signaal dus wel overnemen.

Gudok werd zelden gevaarlijk maar uit haar eerste kans scoorde het wel direct de openingstreffer. Vanaf rechts werd een goede voorzet gegeven waarna Robin van de Ven met zijn vijfde competitietreffer de 1-0 op het bord zette. Oisterwijk-grensrechter Christian van Gestel die niet zo’n fluoriserend pak aanhad, hield zijn vlag na goed voorbeeld ook omhoog. De scheidrechter wees na kort overleg echter resoluut naar de middenstip.

Oisterwijk stond na een dik half uur op achterstand en moest op jacht naar de gelijkmaker. Die kwam vlak voor het einde van de eerste helft. Niek van Weerdenbuirg stond aan het eind van een ouderwetse flipperkastsituatie en kon eenvoudig de 1-1 tegen de netten schieten.

De tweede helft was nog maar een paar tellen oud en Oisterwijk stond opnieuw op achterstand. Terwijl uw verslaggever zijn spullen nog bij elkaar aan het rapen was kon hij de 2-1 van Rick de Kok al in zijn aantekeningen noteren. De plannen van Rob van der Kaay konden direct weer de prullenbak in en de rood-witten moesten weer in de achtervolging.

Na een klein uur haalde de trainer de moegestreden Roy van de Wijdeven naar de kant en bracht Thijs Vries binnen de lijnen. Twee minuten later bleek dit een gouden zet want de invaller was er als de kippen bij om een slippertje van de Gudok-doelman af te straffen. Kenny Staps werd door een splijtende pass van Gijs Outmeijer weggestuurd en schoot hard en laag binnen. De doelman kreeg de bal niet onder controle, waarna Thijs Vriens op de juiste plek stond, 2-2.

Daarna daalde het spelbeeld naar een bedenkelijk niveau en viel er voor de neutrale toeschouwers amper nog wat te beleven. Beide ploegen stuurden aan op een gelijkspel en hadden daar ook vrede mee toen de scheidsrechter voor het laatst op zijn fluitje blies.

Trainer Rob van der Kaay was niet content met het terechte gelijke spel omdat Oisterwijk hiermee de aansluiting naar de top miste. De komende twee weken speelt Oisterwijk tegen koploper RPC en runner up SBC, waarna duidelijk zal zijn hoever de jonge ploeg van Oisterwijk is op dit moment.