../stats1112/statshelvoirt2.html

Oisterwijk - Valkenswaard

Oisterwijk is na een lang slopend seizoen dan toch gedegradeerd. Na zesentwintig competitiewedstrijden en vijf nacompetitiewedstrijden viel het doek voor de rood-witten.

In de eerste ronde van de herkansing van de nacompetitie, was derde-klasser Valkenswaard na verlenging te sterk voor de rood-witten. De ploeg van Ton Cornelissen die zelf door verplichtingen bij zijn werkgever afwezig was, kwam sterk terug na een 0-3 achterstand. Oisterwijk kwam in de slotminuut op 4-4 door een doelpunt van Kenny Staps en sleepte zo een verlenging uit het vuur. In de extra tijd viel uiteindelijk het doek voor de rood-witten nadat de geel-blauwen nog twee keer het net wisten te vinden.

Valkenswaard kwam na tien minuten op voorsprong door een doelpunt van Rob van Poppel. Op slag van rust werd de marge door Ron Bakermans verdubbeld. Oisterwijk verwerkte deze tegenslag niet goed in de kleedkamer, koud op het veld kregen de rood-witten een derde tegentreffer om de oren, Jur Rademakers was de boosdoener.

Oisterwijk rechtte de rug en Marijn Mulders maakte de aansluitingstreffer na dik een uur spelen. Slechts drie minuten later bracht Maarten van Breugel weer hoop in de Oisterwijkse harten door de 2-3 tegen de netten te schieten.

Een paar minuten later dacht iedereen echter dat het definitief over en sluiten was voor de rood-witten nadat Rob van Poppel de 2-4 aan liet tekenen.  Valkenswaard kreeg echter de schrik van haar leven toen Achmed Erassan tien minuten voor tijd voor de 3-4 zorgde. In de slotminuut was de sensatie compleet toen Kenny Staps de gelijkmaker maakte. Valkenswaard verspeelde zo een 0-3 voorsprong en leek rijp voor de sloop.

Toch was het uiteindelijk Valkenswaard wat aan het langste eind trok. Bij Oisterwijk, wat inmiddels door schorsingen en blessures al vijf tweede elftal spelers binnen de lijnen had, was de pijp helemaal leeg.Valkenswaard profiteerde optimaal en sleepte met twee doelpunten de finale om een plaats in de tweede klasse uit het vuur. Doelpunten van Jur Rademakers en Nick Thijssen zorgden ervoor dat Valkenswaard het zondag tegen Zeelandia Middelburg mag opnemen.

Ondanks de nederlaag zijn er toch complimenten op zijn plaats voor de ploeg die vanuit een geslagen positie toch nog terug wist te komen en vocht als leeuwen om degradatie te voorkomen.

Voor Oisterwijk rest nu niets meer dan de wonden te likken en zich op te maken voor een avontuur in de derde klasse.  Daarin zal het waarschijnlijk een aantal mooie regionale affiches krijgen met o.a. Jong Brabant, Taxandria, Boxtel, Essche Boys en Helvoirt als mogelijke tegenstanders.