Oisterwijk - Theole

Een voor elke meter strijdend Oisterwijk heeft verdiend verloren van kampioenskandidaat Theole. De rood-witten kwamen binnen een half uur met 0-2 achter door doelpunten van Anass Lahnine en Ramon van Soelen. Vlak voor de thee maakte Mitchell Zoontjes de aansluitingstreffer. Oisterwijk probeerde wat het kon in de tweede helft maar kwam kracht te kort om de gelijkmaler te produceren. Vlak voor tijd maakte opnieuw Anass Lahnine een eind aan de Oisterwijkse aspiraties door de 1-3 tegen de netten te schieten.

Weer moest de veelgeplaagde trainer Ton Cornelissen een naam op zijn presentie lijstje doorstrepen. Gordillio Clemens had andere verplichtingen en moest het duel tegen titelkandidaat Theole aan zich voorbij laten gaan. Deze week sloot er echter ook een nieuwe speler bij de selectie aan. Pretos dos Santos, iemand die Ton Cornelissen nog van zijn scoutingsperiode kende, werd overgehaald om de rood-witte kleuren te gaan verdedigen. De Braziliaan liet een zeer behoorlijke eerste indruk achter op het middenveld, met deze speler zal er meer balans en strijd op het middenveld komen dat werd al snel duidelijk.

Deze wedstrijd liep Oisterwijk vanaf het begin van de wedstrijd achter de feiten aan. Theole bleek de veel betere ploeg en het was wachten totdat de geel-zwarte op voorsprong zouden komen. Na een dikke tien minuten was het de technisch zeer begaafde Anass Lahnine die Theole op voorsprong bracht. Oisterwijk kon daar weinig tegen inbrengen en stond tien minuten later al op een grotere achterstand, Ramon van Soelen liet onze doelman Joost Peijnenburg de tweede keer de gang naar het net maken.

Iedereen met een rood-wit hart dacht dat er een afstraffing in de maak zou zijn. Oisterwijk rechtte de rug echter en liet zien zich niet te laten gebruiken als kanonnenvoer. Vlak voor de thee ontsnapte Andrew van de Wouw aan zijn tegenstander, omspeelde de Tielse doelman maar had net niet genoeg kracht om de bal over de lijn te schieten. Mitchell Zoontjes stond echter op de goede plaats om de rebound vlak voor het rustsignaal wel tegen de touwen te schieten, 1-2.

Na  de pauze probeerde Oisterwijk wat het kon, de rood-witten konden echter geen grote kansen creëren. Toch bleef het tot vijf minuten voor het einde nog spannend omdat de marge steeds maar één doelpunt bleef. Anass Lahnine maakte uiteindelijk aan alle onzekerheid een einde. Na een fraaie individuele actie schoot hij hard en droog de 1-3 achter de kansloze Joost Peijnenburg.

Trainer Ton Cornelissen kon zijn gedevalueerde selectie niets kwalijk nemen, de ploeg had alles gegeven maar kwam simpelweg kwaliteit tekort. Het verdiende in ieder geval een dikke pluim voor de inzet.

Volgende week op bezoek in Oers bij het sterke RKVVO, uw verslaggever hoopt dat een selectie aantreffen waarin wat namen zijn teruggekeerd van blessures.