TEC - Oisterwijk

Oisterwijk dolf weer het onderspit, deze keer was TEC te sterk voor de rood-witten. Oisterwijk kwam door Johnny Braat nog wel op voorsprong tegen deze sterke tegenstander. De mannen uit Tiel maakte één minuut later weer gelijk en met deze 1-1 werd de kleedkamer opgezocht. Na de thee was TEC heer en meester en walste met gemak over Oisterwijk heen. Na 90 minuten stond een alleszeggende 4-1 eindstand op het scorebord.

Het verslag overgenomen uit De Gelderlander:

In de tweede klasse F heeft TEC zondagmiddag een klinkende zege behaald tegen het nog puntloze Oisterwijk. De Tielse promovendus was op het eigen sportpark De Lok duidelijk een maatje te groot voor de Brabantse hekkensluiter: 4-1.

Het duel was eigenlijk nooit een echte wedstrijd. Voor rust moest het arme Oisterwijk alle energie steken in het belopen van de tegenstander. Na rust hadden de bezoekers geen antwoord meer op het veelal fraaie spel van TEC.

In de openingsfase kreeg TEC wel vijf kansen om de score te openen, maar de aanvallers sprongen te slordig met de mogelijkheden om. Oisterwijk kwam vervolgens vijf minuten voor rust uit het niets op voorsprong. Johnny Braat lobde de bal knap over doelman Jan Schimmel: 0-1.

Precies zestig tellen had TEC nodig om de achterstand goed te maken. Joël Sanaky controleerde op de linkervleugel een dieptepass knap. Diens voorzet werd bij de tweede paal door Stefan Lissenberg ingeschoten: 1-1.

Na rust speelde TEC met de bezoekers. Enorme kansen, twee voor Beyhan Konak en een voor Lissenberg werden nog gemist, maar na een kwartier drukte de thuisclub door. Via Joël Sanaky, Albert van Velsen en Lissenberg liep het uit naar 4-1.