Taxandria - Oisterwijk

Uw verslaggever moest even bijkomen van de mokerslag die Taxandria uitdeelde aan de rood-witten. Eigenlijk is elk woord er één teveel over deze collectieve wanprestatie, Oisterwijk liet zich als makke schapen naar de slachtbank leiden. Taxandria profiteerde maximaal, met een 5-0 nederlaag en het schaamrood op de kaken moest de Oisterwijk-aanhang, sportpark “de Gemullehoeken” achter zich laten.

De aanhang deelde echter deze middag echter ook in de malaise. In eerdere edities werden alle registers opengetrokken om de rood-witten aan te moedigen, deze middag was weinig te merken dat de beladen derby nog leeft bij onze aanhang. Ook de supportersclub mag zich achter de oren krabben waarom er zo weinig gedaan is om te sfeer te verhogen.

De aanhang van Taxandria was beter voorbereid op dit mooie affiche. Met een rookgordijn in de clubkleuren en een luidruchtige en overvolle tribune begeleiden zij hun vaandeldragers naar een historische overwinning. De Taxandrianen moesten dan ook meer dan vijfendertig jaar op een overwinning op de rood-witten wachten. Dat dit gebeurde met deze cijfers daar hadden vooraf maar weinigen op gerekend.

Over de wedstrijd op zich wil de schrijver van dit stuk zo weinig woorden vuil maken, de prestatie van de rood-witten was zo bedroevend dat eigenlijk alleen schaamte op zijn plaats is. Taxandria was simpelweg op alle fronten beter. De blauwhemden toonden veel meer agressie, hartstocht en ook voetbaltechnisch zag het er stukken beter uit dan bij de ploeg van Ton Cornelissen.

In een heerlijk lentezonnetje en met een kleine duizend belangstellenden langs de lijn, stond Oisterwijk al voor de rust met 2-0 achter. De doelpunten werden gemaakt door  Peter de Jong en de al vroeg ingevallen Maikel Wolfs.

Na de rust wreven de blauwhemden nog flink wat zout in de wonden, ze scoorden nog drie keer tegen een volledig door het ijs zakkend Oisterwijk. Doelpunten van Sjoerd Volkertz, Mathijs Roosen en Joris Claasen voerden het scorebord naar een ontluisterende 5-0 eindstand.

Taxandria ging juichend het veld af, aangespoord door een uitzinnige aanhang. Voor iedereen die Oisterwijk een warm hart toedraagt restte er niets dan de tegenstander te feliciteren met de overwinning.

Het zal voor komende week voor trainer Ton Cornelissen dan ook een hele klus worden om de ploeg klaar te stomen voor de volgende wedstrijd tegen RKJVV. Ondanks het pijnlijke verlies tegen een concurrent is er nog niets verloren. Er zullen echter nog een flink aantal punten veroverd moeten worden om in ieder geval directe degradatie te ontlopen.