Oisterwijk - Sint Michielsgestel

Oisterwijk behaalde een benauwde 2-1 overwinning op hekkensluiter Sint Michielsgestel. In de eerste helft waren de rood-witten de betere ploeg en kwamen door een doelpunt van Johnny Braat op voorsprong. Oisterwijk verzuimde om de score uit te breiden en kreeg in de laatste seconde van de eerste helft de deksel op de neus. Jelle Hoekstra stond op goede plek om de gelijkmaker binnen te tikken.

Direct na de rust stond Oisterwijk weer op voorsprong, Roel van der Loo stuurde Mitchell Zoontjes weg die koel bleef en de 2-1 tegen de touwen schoot. De rest van de tweede helft stond Oisterwijk met de rug tegen de muur, de rood-witten hielden echter stand zodat de punten in Oisterwijk bleven.

Vooraf stond deze wedstrijd te boek als echt degradatieduel. Sint Michielsgestel had pas één schamel puntje verzameld en de teller van de rood-witten stond op vier punten. De zwaar gehavende ploeg van Ton Cornelissen moest daardoor op jacht naar de tweede overwinning van dit seizoen om Sint Michielsgestel op een grotere achterstand te zetten. Dit moest gebeuren met een nog verder gedevalueerde selectie nadat Andrew van de Wouw na zijn schorsing direct geblesseerd raakte. Ook Joost Peijnenburg sloot aan bij de lange rij afwezigen en Abdullah Gül moest wedstrijdritme op doen in het tweede elftal.

Oisterwijk kwam niet echt goed uit de startblokken en had in de eerste minuten het geluk dat Luuk Vriens de bal naast zich op het aluminium zag raken. Oisterwijk kwam daar met de schrik vrij en nam het initiatief daarna over en werd de betere ploeg. Na een dikke tien minuten kwamen de rood-witten daarna op voorsprong. Mitchell Zoontjes bediende Johnny Braat, die kon daardoor vrij uithalen met zijn vervaarlijke linkerbeen. De bal verdween via een strakke schuiver in de benedenhoek en de man van het scorebord kon aan het werk, 0-1.

Oisterwijk bleef daarna de betere ploeg en kreeg een aantal kansen om de score uit te breiden. De beste was voor Kenny Staps, de rechteraanvaller ging alleen op de doelman af en legde onzelfzuchtig breed op Mitchell Zoontjes. De spits bleef keurig achter de bal en kon zodoende geen buitenspel staan. De grensrechter besloot echter wel te vlaggen en dit signaal werd door de scheidsrechter overgenomen. Een smet op de verder uitstekend gefloten wedstrijd van de leidsman.

Omdat de rood-witten verzuimden om de score uit te breiden bleef de onnodige gelijkmaker wel in de lucht hangen. Gevaarlijk werden de Gestelnaren eigenlijk niet tot aan de slotseconden van de eerste helft. Vlak voor de thee stond Oisterwijk echter te slapen bij een standaardsituatie en kreeg de rekening gepresenteerd. Jelle Hoekstra stond op de goede plaats en kon vrij binnenschieten, 1-1. Direct na deze tegenvaller floot de scheidsrechter voor het einde van de eerste helft zodat Oisterwijk aangeslagen de kleedkamer opzocht.

Na de rust stelde Oisterwijk direct orde op zaken, amper op het veld stonden de rood-witten al weer op voorsprong. Roel van der Loo kan vrij aannemen op het middenveld. Hij gaf een steekpass waardoor Mitchell Zoontjes alleen op de doelman van Sint Michielsgestel af kon gaan. Met een fraaie sleepbeweging werd de sluitpost het bos ingestuurd en schoot de Oisterwijk-spits de bal in het lege doel, 2-1.

Daarna kreeg Oisterwijk het moeilijker en moeilijker. Doelman Luuk Vriens, die vaste waarde Joost Peijnenburg uitstekend verving gaf geen krimp en hield zijn doel goed schoon. De geelhemden kregen wel mogelijkheden maar het zelfvertrouwen om de gelijkmaker binnen te schieten ontbrak bij de Gestelnaren. Oisterwijk loerde op de counter maar maakte te weinig gebruik van de zeeën van ruimte die geboden werden. Hierdoor kabbelde de wedstrijd naar het einde en bleven de zwaarbevochten punten met enig geluk in Oisterwijk.

Oisterwijk deed hiermee goede zaken maar moet punten blijven sprokkelen om niet in degradatiegevaar te blijven.