JEKA - Oisterwijk

Oisterwijk speelde in BRheda tegen het tweede team van JEKA. Zeker geen tegenstander om te onderschatten, de ploeg die deze middag onder leiding stond van oud-prof Meindert Dijkstra werd vorig seizoen kampioen in de reserve hoofdklasse. Oisterwijk kwam met 1-3 voor maar liet in de slotfase de overwinning glippen. Het werd uiteindelijk 3-3 in een aantrekkelijke wedstrijd op het schitterende nieuwe sportpark van de tricolores.

Voor de tweede keer zou Oisterwijk dit seizoen tegen het BRhedase JEKA aantreden. In de voorbereiding was de eerste klasser op sportpark “Den Donk” met 0-2 te sterk. Nu was echter het tweede team van JEKA de tegenstander. Het eerste team dat onder leiding staat van oud-Oisterwijk trainer Peter Remie, moest op zaterdag  voor de beker aantreden tegen MZC ’11 uit Zierikzee. JEKA won deze wedstrijd met 0-1 en schaarde zich bij de laatste zestien.

De ontvangst was hartelijk met soep en broodjes. De dameselftallen van beide verenigingen waren ondertussen bezig met hun vriendschappelijk duel. Deze clash werd overigens met 3-4 gewonnen door de dames in het rood-wit.

In de hoofdpartij van deze middag kwam Oisterwijk al vroeg op voorsprong door een schot van Jordi Hoppener. De jongeling maakte hiermee zijn eerste treffer in het eerste elftal van de rood-witten. JEKA reageerde en ging op jacht naar de gelijkmaker, de tricolores strandden hierbij  een aantal keer op onze doelman. Na een klein kwartier mocht Tommy Hengst aanleggen voor een vrije trap. Joost Peijnenburg redde knap op kanonskogel van de BRhedanaar maar was kansloos toen Rivelinho Resort de rebound hard in de bovenhoek schoot, 1-1.

Oisterwijk bleef wel de bovenliggende partij maar de counters van JEKA waren steeds erg gevaarlijk. Na een dik half uur kwam Oisterwijk weer op voorsprong nadat Kenny Staps een aanval keurig afrondde. Beide ploegen gingen met de 1-2 tussenstand een tijdje later naar de kleedkamer om een warm kopje thee te gaan drinken.

In de gure wind maar onder een lekker zonnetje kwam Oisterwijk een dik kwartier in de tweede helft op een 1-3 voorsprong. Mitchell Zoontjes mocht alleen op de BRhedase doelman afgaan en scoorde beheerst.

JEKA trainer Meindert Dijkstra reageerde furieus en spoorde zijn mannen aan om toch een tandje erbij te zetten. Zijn oude maatje Ton Cornelissen zou namelijk in zijn vuistje lachen als de overwinning mee naar Oisterwijk zou worden genomen. Dit resulteerde als snel in een strafschop voor JEKA die uit het niets leek te zijn gegeven door de overigens uitstekende scheidsrechter, Joost Peijnenburg redde echter bekwaam.

Toch kwam JEKA is de laatste tien minuten nog op gelijke hoogte nadat Oisterwijk verslapte in de slotfase. Eerst was het Guido Wiskerken die een goede aanval fraai afrondde. Het slotakoord was voor Tommy Hengst die een vrije trap met een verwoestend schot in de touwen joeg, 3-3.

Daarna vond de scheidsrechter het wel oke en ging iedereen de warme kantine opzoeken. Ook daar liet gastheer JEKA zich van haar beste kant zien door iedereen een warm buffet aan te bieden. Toen uw verslaggever rond zeven uur zich naar zijn werk moest spoeden was het nog volle bak ambiance in de kantine. Verder was het volgens de geruchten ook in de BRhedase binnenstad nog lang onrustig daarna.

Oisterwijk wil gastheer JEKA dan ook bedanken voor de zeer warme ontvangst en wensen de tricolores veel succes in het vervolg van de competitie.