Oisterwijk - BVV

Oisterwijk behaalde een gelijkspel tegen het sterker geachte BVV. De Bosschenaren kwamen echter geen moment in hun spel en mochten blij zijn met een gelijkspel. De gelijkmaker viel in de slotfase na een eigen doelpunt van de rood-witten.

Onze veelgeplaagde trainer zag in de winterstop de overvolle ziekenboeg  langzaam leegstromen. De langdurig geblesseerden Andrew van de Wouw en Marcel Bertens, zullen we dit seizoen echter niet meer in actie zien komen.  Wel terug op het veld zijn Max de Brouwer, Gijs Outmaijer en Willem-Jan van Rooij. Met daarnaast de teruggekeerde Achmed Erassan, moet Oisterwijk zich op gaan maken voor een lange strijd tegen degradatie.

Tegen kampioenskandidaat BVV begon Oisterwijk goed aan de wedstrijd. De rood-witten kwamen al snel op voorsprong door een doelpunt van Adilmilton de Lima. De Bosschenaren konden daar maar bar weinig tegenoverstellen en creëerde  nauwelijks kansen. Spelmaker Bas van den Berk werd goed in de tang gehouden, zodat de angel uit de ploeg werd gehaald. Toch kwamen de rossoneri op gelijke hoogte, een mooie aanval eindigde bij Enin Balta die beheerst scoorde, 1-1.

Oisterwijk ging direct op jacht naar een hernieuwde voorsprong en kreeg die binnen twee minuten. Mitchell Zoontjes werd goed weggestuurd door Kenny Staps en schoot de bal achter de Bossche doelman Arthur Hoyer.

Na de zeer welkome kop thee veranderde het spelbeeld weinig. BVV wilde wel maar kon eigenlijk niet echt een vuist maken. Veel verder als een paar kleine mogelijkheden kwam de ploeg van John Huisman eigenlijk niet. Oisterwijk kreeg doordat de Bosschenaren steeds meer riscio’s moest gaan nemen, nog een aantal goede mogelijkheden op de genadeklap. Twee keer hield doelman Arthur Hoyer BVV in de wedstrijd zodat het kon blijven hopen op minimaal een gelijkspel.

Vlak voor het eindsignaal van de sterk acterende scheidsrechter de Vaan kwamen de Bosschenaren op alsnog op gelijke hoogte. Een lange bal werd door de straffe wind gedragen, hierdoor kwam doelman Joost Peijnenburg in de problemen. De bal belandde op het hoofd van een Oisterwijk-verdediger en caramboleerde via een rare stuit in het dak van het doel.

Een bittere pil voor de rood-witten, vlak voor tijd de gelijkmaker incasseren. Oisterwijk had de drie punten in de strijd tegen degradatie heel goed kunnen gebruiken. BVV nam door dit punt de koppositie over van TEC en had zelfs al een beetje het geluk van de koploper.

Volgende week de lastige uitwedstrijd tegen Marvilde.