Oisterwijk - LONGA

Oisterwijk speelde na enkele trainingen verdienstelijk gelijk tegen 1e klasser LONGA. Trainer Wim van Doleweerd zag liest 21 spelers aan het werk.

Oisterwijk kwam door een fraai doelpunt van Mark Obbens op een 1-0 voorsprong. Na de thee stelde LONGA orde op zaken en kwam op een 1-2 voorsprong door doelpunten van Bram Somers en Imad Kharichef. De rood-witten knokten zich daarna terug in de wedstrijd waarna Mitchell Zoontjes  de gelijkmaker tegen de touwen schoot.

Veel nieuwe gezichten waren er te zien zowel binnen als buiten de lijnen in deze snikhete zomerdag. Oisterwijk zag zijn selectie flink versterkt worden dit voorjaar maar zag ook een aantal mannen naar elders vertrekken. Deze middag had de staf liefst 21 spelers ter beschikking voor de wedstrijd tegen de Tilburgers.

Trainer Wim van Doleweerd besloot een zeer ervaren elftal de eerste helft in te sturen. Goed te zien was dat het allemaal nog wat onwennig was. Achterin stond het zeker nog niet op zijn plaats en de verdediging mocht blij zijn dat Joost Peijnenburg een aantal keer als reddende engel optrad. De scherpte bij LONGA ontbrak om een aantal fouten in de Oisterwijk defensie af te straffen. Aan de andere kant kreeg Oisterwijk een goede kans maar Johnny Braat vond de Tilburgse doelman op zijn weg. Vlak voor het door de extreme warmte zeer gewenste rustsignaal kwam Oisterwijk op voorsprong. Mark Obbens schoot de bal vanaf 20 meter fraai binnen.

Na de thee bracht de trainer een zeer jong elftal binnen de lijnen. Aangevuld met enkele ervaren krachten moesten zij proberen de verwachte Tilburgse stormloop weerstand te bieden. LONGA had het beste van het spel en kwam na een kwartier op gelijke hoogte door een doelpunt van Bram Somers. De withemden zetten daarna direct door en kwamen op voorsprong nadat Imad Kharichef een verdedigingsfout genadeloos afstrafte, 1-2. De rood-witten gaven zich echter niet gewonnen en gingen verwoed op jacht naar de gelijkmaker. Nieuweling Mitchell Zoontjes zorgde in zijn eerste optreden in het rood-wit voor de gelijkmaker. Met een streep liet hij doelman Jos van Gisteren volledig kansloos om zo de 2-2 op het bord te zetten. Daarna was de pijp bij beide teams helemaal leeg in de tropische temperaturen en floot de uitstekende scheidsrechter voor het eindsignaal.

Oisterwijk behaalde hiermee een verdienstelijk gelijkspel tegen het sterke LONGA. Iedereen gaat nu vakantie vieren om over enkele weken aan de echte voorbereiding te beginnen.