Oisterwijk - BMC

Oisterwijk pakte in een matig duel een punt tegen BMC. De 0-0 uitslag gaf de verhoudingen goed weer in een echt middenveldduel, waarin de Berlicummers twee keer het houtwerk raakten. Oisterwijk kreeg de vlak voor de thee haar beste kans, Mitchell Zoontjes was echter net niet scherp genoeg.

Trainer Wim van Doleweerd had lak aan reputaties deze week. Uw verslaggever deed een blik op de reservebank en zag daar Samir Bayouni, Roy Netten en Kenny Staps plaats nemen. Drie spelers die normaal een zekerheidje zijn in het team van de rood-witten. Verder moesten Geert Konings en Benjamin Mordecai genoegen nemen met een plaats in het tweede elftal en mocht Randy Krimp zijn competitiedebuut in het tweede maken. De trainer liet daarmee zien dat niemand zomaar een basisplaats heeft in deze brede selectie.

In de snijdende wind onder een heel voorzichtig najaarszonnetje viel er weinig te genieten op Sportpark "Den Donk". Het spel hield zich vooral op het middenveld waarbij stevig spel niet geschuwd werd. Ondanks dat het er af en toe pittig aan toe ging was de wedstrijd vriendschappelijk te noemen. Slecht één keer toonde de scheidsrechter de gele kaart, Mark Obbens die te nadrukkelijk zijn stempel drukte op een klein opstootje kreeg hem voorgeschoteld.

In de eerste helft kreeg de BMC een dot van een kans, een schitterende counter werd op een presenteerblaadje voor de Berlicumse spits gelegd. Joost Peijnenburg redde echter bekwaam maar toch viel de bal precies voor een andere BMC-er. Deze kon rustig binnenschuiven maar schoot te gehaast zodat de bal via de binnenkant van de kruising miraculeus uit het Oisterwijkse doel bleef. Net voordat de toeschouwers naar de warme koffie gingen kreeg Oisterwijk nog een dot van een kans, de verdienstelijk spelende jongeling Mitchell Zoontjes mikte echter net aan de verkeerde kant van de paal.

Nadat iedereen een beetje was opgewarmd in de kleedkamer of de kantine was het najaarzonnetje zo goed als verdwenen en werd het nog kouder op het sportpark. Wederom was het BMC wat de eerste grote kans kreeg. Doelman Joost Peijnenburg had deze middag echter het bekende engeltje op de lat, deze keer ontsnapte de rood-witten dankzij de onderkant van het aluminium aan een achterstand. Oisterwijk stelde daar ook een enorme kans tegenover, na een goed genomen corner van Johnny Braat bleef de bal via een ouderwetse scrimmage uit het Berlicumse doel.

Verder vielen er aan beide kanten weinig doelrijpe kansen te noteren en bleef de brilstand tot aan het einde van de wedstrijd op het scorebord staan. Dit was voor beide teams goed te verteren en gaf de verhoudingen van deze wedstrijd op een juiste manier weer.

Oisterwijk blijft door dit gelijke spel in de gevarenzone voor degradatiewedstrijden aan het einde van het seizoen. Trainer Wim van Doleweerd heeft echter laten zien dat hij meer verwacht van sommige spelers. Niemand mag verzaken in de strijd om behoud van het tweedeklasserschap. Dit zal voor enkele spelers betekenen dat zij moeten gaan werken aan hun acceptatie, inzet en vooral de absolute wil om als team de overwinning binnen te halen.

Volgende week spelen de rood-witten een oefenduel waarover later deze week meer op deze website verschijnt.