Oisterwijk - Avanti '31

Oisterwijk heeft de belangrijke degradatiewedstrijd tegen het Schijndelse Avanti '31 met 4-1 gewonnen. De Oisterwijkse doelpunten werden gemaakt door Kenny Staps, Roy Netten en 2x Mitchell Zoontjes. Het Schijndelse doelpunt werd gemaakt door Maikel van Weert.

Peter Remie kan tevreden zijn na de dik verdiende overwinning op directe concurrent Avanti '31. De rood-witten beseften vanaf de aftrap het belang van de wedstrijd en kwamen na 10 seconden al bijna op voorsprong. Abdullah Gül werd direct op links weggestuurd en de afgemeten voorzet werd op een haar na gemist door de aanstormende Roy Netten. Oisterwijk bleef echter de voet op het gaspedaal houden en na tien minuten was het al raak. Opnieuw Abdullah Gül ontsnapte aan de linkerkant, de linksbuiten gaf een afgemeten voorzet op Kenny Staps die fraai raak schoot, 1-0. De rood-witten bleven na deze snelle openingstreffer de veel betere ploeg maar verzuimden de marge te vergroten. Achterin gaf Oisterwijk vrijwel niets weg door de solide ogende verdediging, vooral Samir Bayouni maakt de laatste weken indruk en lijkt op weg naar zijn oude niveau.

Vlak voor de thee kreeg de een linie teruggeschoven Roy Netten het opeens op zijn heupen, pingelde door het hart van de verdediging en kon zo alleen op doelman Nick Verhagen afgaan. Hij werd echter ouderwets "pootje gelapt" en de uitstekend leidende scheidsrechter kon niets anders doen dan naar de stip wijzen. Niemand bij Avanti '31 protesteerde, wat genoeg zegt of het al dan niet een terechte pingel was. Wel was het een teken aan de wand voor de apathische houding van de Schijndelnaren deze middag. De blauwhemden die in Schijndel nog zoveel indruk maakten, waren geen schim van de goed combinerende ploeg in de heenwedstrijd. Roy Netten besloot tegen alle voetbalwetten in de klus zelf te klaren, onberispelijk schoot hij vervolgens de bal in de touwen zodat Oisterwijk aan kon schuiven voor een luxe kopje thee.

Na de rust bleef Oisterwijk heer een meester, Avanti '31 bakte er werkelijk helemaal niet meer van en trainer John van Nielen zal zich hebben zitten te verkneukelen op de bank met zoveel wanorde in zijn team. Oisterwijk reeg de kansen aaneen en had zelf dubbele cijfers kunnen bereiken, het leek wel een schiettent deze middag op sportpark Den Donk. Na tien minuten in het tweede bedrijf was het Mitchell Zoontjes die de 3-0 op het scorebord zette. Uitblinker Kenny Staps ontsnapte weer eens en kon alleen op Nick Verhagen afgaan, die redde zoals zo vaak deze middag maar daarbij viel de bal precies voor de voet van de goed oplettende Mitchell Zoontjes, die dit klusje klaarde zodat de wedstrijd gespeeld was.

Een kleine vijf minuten later stond ook de 4-0 op het bord. Abdullah Gül werd weggestuurd op links, kon alleen op de doelman afgaan en stifte er fraai overheen, de bal leek echter net naast te gaan maar Mitchell Zoontjes was er opnieuw als de kippen bij om zijn tweede treffer van de middag te maken.

Oisterwijk bleef daarna de kansen aaneen rijgen, het vizier stond echter niet op scherp of doelman Nick Verhagen van Avanti '31 stond weer eens in de weg. Ondanks de vier tegentreffers was de arme doelman de enige Schijndelnaar die een voldoende kon bijschrijven deze middag. Aan de andere kant was het nog wel een keer raak, slecht uitverdedigen bracht de bal bij Maikel van Weert die snoeihard de nauwelijks verdiende eretreffer in de touwen joeg.

Oisterwijk hield in deze belangrijke wedstrijd de punten in ieder geval in eigen huis en blijft hiermee voorlopig boven de degradatiestreep.

Tijdens de wedstrijd viel Marcel Bertens uit met het op het oog zware schouderblessure. Deze was uit de kom geraakt, fysiotherapeut Berry van Hezik probeerde deze weer terug op zijn plaats te zetten. Toen dit niet lukte werd de ambulance gebeld, ook deze professionals kregen dit klusje niet voor elkaar zodat Marcel met de ziekenwagen naar het ziekenhuis werd gebracht. Daar werd de schouder onder narcose weer terug op zijn plaats gezet. Vooralsnog blijkt er niets bescHadegd te zijn zodat we Marcel wellicht snel weer op de velden zien. De Rhedactie van deze website wenst Marcel in ieder geval een spoedig herstel toe.