Oisterwijk - WSJ

Oisterwijk heeft teleurgesteld in haar eerste wedstrijd. Na een goede eerste helft lieten de rood-witten zich in de slotminuten verrassen door vierde klasser WSJ. Het werd uiteindelijk 3-3.

Oisterwijk begon met drie debutanten aan deze wedstrijd. Mark Obbens en de gebroeders Dzemal en Kemal Sukurica trokken voor het eerst het rood-wit van onze vereniging aan. Later in de wedstrijd zouden ook Joost Vermeer en Ronald Robben nog hun debuut maken. Door de late vakantie van dit jaar ontbraken er ook een aantal spelers op het appèl van de ook al debuterende trainer Wim van Doleweerd. Naast topscorer Johnny Braat waren Ronald Deckers, Kenny Staps, Giovanni Bosse, Willem Reede jr en Marcel Bertens nog niet terug van vakantie. Verder ontbrak Yasin Uzun die herstellende is van een knieoperatie.

De rood-witten begonnen goed aan het duel, de nieuwe trainer hamert vooral op balbezit en balsnelheid. Met de balcirculatie was in de eerste helft niets mis zodat Oisterwijk een groot overwicht had en veruit het meeste balbezit had. WSJ werd ver teruggedrongen op eigen helft. Na een half uur spelen kwamen de rood-witten op voorsprong. Stiva Taihuttu werd binnen de beruchte lijnen neergehaald zodat Oisterwijk een strafschop mocht nemen. Achmed Erassan klaarde dit klusje feilloos zodat 1-0 op het scorebord kwam. Enkele minuten later mocht Oisterwijk een vrije trap nemen op een meter op twintig van het doel. Nieuweling Mark Obbens eiste de bal direct op, hij stelde niet teleur door de bal over de muur in het doel te schieten, 2-0. Met deze stand werd de kleedkamer opgezocht.

Na de pauze werd er door beide trainers driftig gewisseld, dit kwam het spel zeker niet ten goede. WSJ maakte via een fraaie kopbal van Matthias Hamelaars snel na de thee de aansluitingstreffer. Hierna zakte het niveau van de wedstrijd naar een bedenkelijk niveau en gebeurde er nagenoeg niets. Vlak voor tijd dacht Oisterwijk de buit binnen te hebben toen Joost Vermeer met een harde schuiver in de korte hoek de 3-1 op het scorebord zette. De Tilburgers dachten hier echter anders over en via twee doelpunten van Corné Kools in de slotminuten namen zij een luid bejubeld gelijkspel mee naar de Centaurusweg.

Opvallend bij het team van WSJ was nog de aanwezigheid van oud-Oisterwijk speler Jan Krijnen, vorig seizoen nog kampioen met ons vijfde elftal. De 42 jarige goaltjesdief lijkt als laatste man aan zijn derde jeugd begonnen. Officieel staat Jan te boek als assistent-trainer maar hij zou nog wel eens van grote waarde kunnen zijn voor de Tilburgers.

Bij Oisterwijk zal er nog wat puzzelwerk gedaan moeten worden. De selectie is echter in de breedte versterkt, zeker door de komst van spelverdeler en breekijzer Mark Obbens. Joost Vermeer scoorde direct bij zijn debuut en de gebroeders Sukurica lieten ook direct zien het niveau aan te kunnen.

Dinsdag wederom een test tegen VV Gestel uit Eindhoven.
Mannen Succes.....