Were Di - Oisterwijk

Oisterwijk kwam goed uit de startblokken in Tilburg. De rood-witten domineerden en kregen een aantal dotten van kansen. Zoals al vaker in deze voorbereiding waren die niet aan Oisterwijk besteed. Were Di kon daar weinig meer tegenover zetten dan een aantal smerige tackles van achteren. Naar mate de eerste helft vorderde slopen er steeds meer slordigheden in het spel van de rood-witten. De Tilburgers speelde vanuit een gesloten verdediging en probeerde de 0-0 zo lang mogelijk vast te houden. Tot aan de thee slaagden de Tilburgers in deze opzet, dit tot grote frustratie van de trainer, die het elftal na de pauze volledig omgooide met in totaal 6 wissels.

In de tweede helft was niets terug te zien van het dominante spel van het eerste half uur. Oisterwijk modderde maar wat aan en kreeg ondanks het zwakke spel nog een aantal goede kansen. Zowel de in de basiself gestarte aanvallers als hun vervangers wisten het net niet te vinden zodat de 0-0 wel erg lang op het scorebord bleef staan. Were Di kreeg in de slotminuten nog een aantal kansen maar deze werden door de verdediging onschadelijk gemaakt.

Uiteindelijk bleef de brilstand op het bord staan zodat Oisterwijk in vier oefenwedstrijden tegen lager uitkomende teams niet éénmaal wist te winnen. Met drie gelijke spelen en een nederlaag kan de nieuwe trainer dan ook nooit tevreden zijn.

In de komende drie weken staat er nog één oefenwedstrijd op het programma. De in de vijfde klasse uikomende amateurvoetballers van Willem II zijn dan de tegenstander. Daarna volgen er nog drie bekerwedstrijden tegen derde klassers BVV, Sarto en DBS. Nog vier wedstrijden dus voordat Oisterwijk aan de zware klus in de tweede klasse gaat beginnen.