Oisterwijk - UNA 2

Oisterwijk heeft zijn derde oefenduel verloren. Tegen het tweede team van hoofdklasser werd onnodig met 0-1 verloren.

In zulke wedstrijden kun je alleen verliezen was de tendens vooraf. Daarmee wordt het tweede team van UNA echter tekort gedaan. De mannen uit Veldhoven eindigden vorig seizoen op een keurige derde plaats in de reserve hoofdklasse. Verder kwamen de reserves van de geelhemden in tegenstelling tot de rood-witten wel door de eerste bekerronde in de districtsbeker.

In de wedstrijd was het spelbeeld dat Oisterwijk probeerde te voetballen maar in de eerste helft geen poot aan de grond kreeg bij de goed georganiseerde verdediging van de Zeelstenaren. UNA richtte zich op de counter en was daarbij een aantal keer heel gevaarlijk. Na een dik half uur kwam UNA op voorsprong. Patrick Jansen speelde te zacht terug op doelman, Carlo Vorstenbosch die altijd loert op zulke buitenkansjes was er als de kippen bij. Hij kon alleen op het doel afgaan en scoorde bijna achteloos met een simpele voetbeweging. De spits die goed is voor meer dan zestig doelpunten in de hoofdklasse was meerder keren met zijn startsnelheid een plaag voor de Oisterwijkers.

In de tweede helft begon bij UNA de conditie parten spelen en werd Oisterwijk wat dominanter, de geelhemden bleven echter op de loer liggen voor de genadeklap. Oisterwijk kreeg een aantal goede kansen om om gelijke hoogte te komen maar faalde in de afwerking zodat deze wedstrijd met een verliesbeurt werd afgesloten.

Voor de trainer was het toch een nuttige wedstrijd, hij kon wat spelers op vreemde posities uitproberen. Daarnaast werd er ondanks het warme weer toch aan de conditie geschaafd. Verder was het een leuke wedstrijd tegen een sportieve tegenstander onder leiding van een uitstekende scheidsrechter.