Theole - Oisterwijk

Oisterwijk verloor ook haar derde wedstrijd, tegen het sterke Theole werd met 3-1 verloren. Het Oisterwijkse doelpunt kwam van de voet van Johnny Braat.

Vooraf beseften de rood-witten dat het wel eens een moeilijke middag kon gaan worden. Alles wees er in het eerste kwartier dan ook op dat het inderdaad een dag zou gaan worden om snel te vergeten. Theole domineerde en was op alle fronten de betere ploeg. Vooral Anas Lahnine was soms ongrijpbaar voor de verdediging en het was wachten op het moment dat Joost Peijnenburg de bal uit het net moest gaan halen. Na een dikke tien minuten lag de bal dan ook tegen de touwen. Een scrimmage viel via de lat precies voor de voeten van goaltjesdief Walter van Ommeren en dan weet je het wel, 1-0.

Na dat doelpunt leek Oisterwijk rijp voor de sloop, de koppies gingen omlaag en de supporters vreesden het ergste. Niets was echter minder waar, Oisterwijk rechte de rug en ging steeds beter voetballen en werd optisch gezien de betere partij. Theole was in het middelste deel van de wedstrijd geen schim van zichzelf en dacht de buit al binnen te hebben. Oisterwijk kreeg na een prachtige aanval een eerste goede kans, Sander Janssen werd goed weggestuurd door Günther van Esch maar zette net een stap teveel zodat zijn schot in het zijnet belandde. Tot de thee bleef Oisterwijk de bovenliggende partij zonder verder gevaarlijk te kunnen worden.

De tweede helft ging verder waarmee de eerste gestopt was Oisterwijk probeerde druk te zetten maar kon nauwelijks kansen creëren. Uiteindelijk kwam Oisterwijk toch op gelijke hoogte. Johnny Braat werd goed vrijgespeeld maar strandde op doelman Jeroen Janssen, op de rebound van Johnny Braat moet de doelman echter het antwoord schuldig blijven, 1-1.

Waar elk team terug zou gaan in de verdediging daar ging Oisterwijk op jacht naar overwinning. Bemoedigingwaardig maar ook een beetje naïef tegen deze ploeg met zoveel individuele kwaliteiten. Theole bleef wachten op dat ene gaatje wat uiteindelijk ook zou vallen. Goran Sovilj stapte net wat te laat in zodat Anas Lahnine vrij kon uithalen. De wederom sterke keepende Joost Peijnenburg was op dit goed geplaatste schot echter kansloos zodat Oisterwijk weer op achterstand stond. Theole voelde dat daarmee de klus geklaard was en freewheelde enkele minuten later naar de geflatteerde 3-1, André Zondag voltrok het vonnis. De wedstrijd was hiermee gespeeld zodat het wachten was op het laatste fluitsignaal van de goed leidende scheidsrechter de Vaan.

Achteraf gezien had Oisterwijk in het begin wat teveel respect voor de Tielenaren, de rood-witten speelden echter een klein uur het beste spel van dit gehele seizoen. Ondanks de nederlaag moet dit toch vertrouwen geven voor de toekomst. Volgende week komt koploper Brabantia op bezoek, zij wonnen deze week onverdiend van Nemelaer. Wellicht kan Oisterwijk voor een verrassing zorgen en de punten in Oisterwijk houden.