Oisterwijk - RKVVO

Oisterwijk pakte wederom drie belangrijke punten. Na een van beide kanten zeer matige wedstrijd won Oisterwijk met het kleinst mogelijke verschil. Kenny Staps scoorde vlak voor het eindsignaal de enige treffer van deze wedstrijd.

Onder een verraderlijk winterzonnetje wat werd vergezeld door een strakke noordoosterwind moesten de rood-witten een thuiswedstrijd afwerken tegen RKVVO uit Oerle. De spelers en supporters werden gegeseld door de ijzige wind. Het terras wat normaal altijd vol staat liet een desolate aanblik zien, slechts enkelen trotseerden de ijskoude schaduw waar menigeen de nog enigzins verwarmende zonnestralen opzochten. Daarbij had Oisterwijk wat goed te maken tegen de geelhemden, in Oerle werd met 5-3 verloren.

In de eerste helft viel er maar bar weinig te beleven, het werd een echt middenveldduel en er werd voor beide doelen maar weinig gevaar verricht. De scheidsrechter die de wedstrijd goed onder controle had besloot met een aantal makkelijk gegeven gele kaarten zichzelf een beetje op te warmen.

RKVVO dat nog volop in de race is voor rechtstreekse promotie probeerde na de thee wat meer druk te ontwikkelen. Het miste daarbij de aanvallende impulsen van de geschorste Joël van Lieshout. Daarnaast ontbrak topschutter Rob van Breugel door een blessure zodat het gevaar van de bonkige maar levensgevaarlijke Maikel Drummen moest komen. Deze werd echter goed uit de wedstrijd gespeeld door Achmed Erassan die net als zijn collega verdedigers een foutloze wedstrijd op de mat legde. Op het middenveld bleef de wedstrijd onbeslist, niemand kon de beslissende actie of steekpass maken zodat de wedstrijd op een "fritsvanturenhoutje" af leek te gaan.

Vlak voor tijd pakte Oisterwijk echter alsnog de overwinning. Mark Obbens mocht aanleggen voor een vrije trap, via de muur viel de bal precies voor de voeten van Kenny Staps. De rechtsbuiten bleef kalm en schoof het leder rustig langs de Veldhovense doelman. Voor de Oerlenaren bleef er daarna te weinig tijd over om de stand weer op gelijke hoogte te brengen zodat Oisterwijk de drie punten binnen sleepte. Gezien het spelbeeld kreeg Oisterwijk daarmee iets te veel, een gelijkspel had de verhoudingen beter weergegeven. In de uitgelaten en sfeervolle kantine viel daarover vanzelfsprekend geen onvertogen woord te horen.

De rood-witten hebben in tegenstelling tot het begin van het seizoen eindelijk eens het geluk aan hun zijde. In de derde periode staat Oisterwijk samen met Nemelaer aan kop met zeven uit drie. Maar de komende weken zullen in eerste instantie in het teken van klassebehoud moeten staan. Met de overwinning op RKVVO deed Oisterwijk in dat opzicht in ieder geval goede zaken.

Volgende week een inhaalduel uit de tweede periode, titelkandidaat Theole komt dan op bezoek.
Mannen succes.....