Oisterwijk - DBS

Oisterwijk won zijn eerste bekerwedstrijd simpel met 2-0. De score had echter veel hoger moeten uitvallen, teveel kansen werden gemist. De doelpunten werden gemaakt door Kenny Staps en Stiva Taihuttu.

Oisterwijk heeft een goede mogelijkheid om een voordeel op een goed doelsaldo in de bekerpoule laten liggen. Tegen het Eindhovense DBS werd het slechts 2-0 terwijl er dubbele cijfers ingezeten hadden. Oisterwijk liet een karrenvracht aan kansen onbenut tegen de geplaagde derde klasser. DBS dat deze zomer zijn gehele selectie zag vertrekken deed wat het kon maar kon de rood-witten nauwelijks tegenhouden. De enige die dat wel op regelmatige basis deed was de bijna onklopbare doelman die enkele zekere doelpunten verijdelde.

DBS dat dus met een uitgeklede selectie op de grasmat verscheen kwam naar Oisterwijk om de score zo laag mogelijk te houden. Oisterwijk begon voorzichtig en liet de bal het werk doen in het eerste kwartier. DBS kon daar niets tegenover stellen en zakte diep terug op eigen helft. Na een kleine twintig minuten kwamen de rood-witten op voorsprong. Kenny Staps werd op rechts goed weggestuurd en kon alleen op de doelman afgaan. Met een harde schuiver schoot hij goed binnen zodat het eerste verschil gemaakt was. Enkele minuten later leek Oisterwijk op een monsterscore af te stevenen, Stiva Taihuttu mocht nu alleen op de doelman afgaan en schoot beheerst de 2-0 tegen de touwen. De door de vakantieperiode behoorlijk uitgedunde aanhang ging er eens goed voor zitten. Oisterwijk stelde vanaf dat moment echter zwaar teleur, het spel werd minder en menigeen ging te vaak voor eigen succes. De Eindhovenaren bleven uit alle macht hun doel verdedigen en als er al een kans was werd die vaak achteloos gemist.

Tot de thee bleef de man van het scorebord verder werkloos maar iedereen hoopte op betere tijden in het tweede bedrijf. Na de pauze kreeg Oisterwijk binnen vijf minuten drie dotten van kansen. Steeds stond of lag de uitstekende Eindhovense doelman ergens in de weg. Hiermee was de toon gezet, Oisterwijk kreeg legio goede kansen maar deze werden allemaal gemist. Opvallend was dat wederom spelers voor eigen succes gingen terwijl een medespeler in een betere positie stond.

In de komende weken zal deze attitude echter wel veranderd moeten worden. In de competitie zal de technische staf waarschijnlijk direct maatregelen nemen tegen spelers die niet in het teambelang denken. Het mag duidelijk zijn dat niemand belangrijker is dan het team. Voor degene die de betekenis van het woord team nog niet weten zal ik deze betekenis een keer aanhalen: Together Everyone Achieves More.

Het bleef dus bij de magere 2-0 waardoor Oisterwijk in verdere verloop van deze bekerronde vol aan de bak zal moeten om de status van cupfighter eer aan te doen. DBS zal een moeilijk seizoen tegemoet gaan maar liet zien dat het over wilskracht te beschikt. Ze bleven knokken voor een goed resultaat en waren uitermate sportief zowel binnen als buiten het veld.

Aanstaande dinsdag de volgende wedstrijd in deze poule. Er wordt dan aangetreden op Sportpark de Vliert in Den Bosch tegen het naar de derde klasse gedegradeerde BVV. Aftrap zal zijn om 18.45.
Uw verslaggever zal er door werkzaamheden bij zijn werkgever niet bij zijn.

Mannen succes.....