Oisterwijk - Brabantia

Eindelijk is de eerste overwinning daar, drie wedstrijden bleven de rood-witten puntloos maar de vierde wedstrijd hield Oisterwijk de punten binnenboord. Dat dit tegen koploper Brabantia was en ook nog eens met een grote dik verdiende overwinning was de slagroom op de taart.

De wedstrijd begon van beide kanten afwachtend zodat er in het eerste kwartier weinig te beleven viel, wel was al snel duidelijk dat het achterin bij Oisterwijk stond als een huis. De gevaarlijke mannen Michael van Hout en Carsley Mathilda kregen geen voet aan de grond en waren vrijwel onzichtbaar. Oisterwijk deelde wat speldenprikjes uit maar kreeg geen noemenswaardige mogelijkheden.

Na de aftastfase schakelde de rood-witten een versnelling bij en werd de betere ploeg. Dit resulteerde als snel in een eerste doelpunt, Johnny Braat kon alleen op de doelman Prinssen afgaan die in eerste instantie kon redden. Doordat Sifedine Assouiki goed doorzette kreeg Ronald Deckers de bal op een presenteerblaadje en kon geheel vrijstaand de 1-0 binnenknikken. Oisterwijk kwam hiermee voor het eerst dit seizoen op voorsprong. Dit smaakte naar meer en binnen tien minuten stond het scorebord op 2-0. Een juweel van een doelpunt, Johnny Braat gaf vanaf links strak voor op de instormende Ronald Deckers, die kopte de bal hard diagonaal tegen de netten zodat Oisterwijk na een half uur op rozen zat. Deze stand werd relatief gemakkelijk mee naar de thee genomen daar Brabantia geen moment gevaarlijk kon worden.

In het begin van de tweede helft liet Brabantia zien dat het wel degelijk over veel voetballend vermogen beschikt. Aanvoerder Ronnie Dirks ging voor zijn verdediging voetballen zodat er achterin direct voor een één tegen één tactiek werd gekozen. De rosso-blu drukten het eerste kwartier Oisterwijk ver terug op eigenhelft. De rood-witten overleefden deze storm en loerde op de counter om het duel definitief in het slot te gooien. Na een dik uur kwam de verlossende treffer. Johhny Braat werd goed weggestuurd door een steekpass van Ronald Deckers, de spits rondde bekwaam af met zijn rechterbeen.

Brabantia was nu echt geknakt maar de ploeg bleef er alles aan doen om de score wat dragelijker te maken. Oisterwijk dat in een zetel zat door de veilige voorsprong probeerde ook de man van het scorebord aan het werk te houden. Het was Ronald Deckers met een venijnige punter die zijn hattrick voltooide en zo zijn criticasters voorlopig de mond snoerde. Met deze 4-0 stand was Oisterwijk nog niet tevreden en het ging op jacht naar nog meer treffers. Doelman Prinssen hield echter zijn doel voor de rest schoon met een aantal goede reddingen op kansen van onder andere Johnny Braat en invaller Patrick Jansen.

Trainer Wim van Doleweerd gaf in de slotfase spitsenduo Ronald Deckers en Johnny Braat nog een publiekswissel. De doelpuntenmakers konden onder luid applaus het veld verlaten. De rest volgde een paar minuten later met een opzienbarende 4-0 overwinning op zak.

Mannen proficiat............