Avanti '31 - Oisterwijk

Oisterwijk verloor in een bar slechte wedstrijd van Avanti '31. In de knollentuin van Schijndel werd het 1-0 door een doelpunt van Tjerk Prince. Een gelijkspel zou het spelbeeld beter weer hebben gegeven maar een fout van de rood-witten werd dankbaar afgestraft.

De geplaagde trainer Wim van Doleweerd miste in Schijndel nogal wat spelers op zijn appèl; Stiva Taihuttu, Günther van Esch, Sander Janssen, Sifedine Assouiki, Joost Vermeer waren allen afwezig. Daarnaast zijn de geblesseerde broers Kemal en Dzemal Sukurica al weken niet op het sportpark gesignaleerd. Met deze uitgeklede selectie moest Oisterwijk het gaan proberen tegen het stugge Avanti '31. Een wedstrijd waar de punten met het oog op de laatste twee plaatsen heel kostbaar zouden zijn.

In het eerste half uur was er weinig te beleven, er viel geen enkele kans te bewonderen op een sfeerloos en ijskoud sportpark "de Molenheide". Beide ploegen wilden wel maar ontbeerden kwaliteit om het verschil te maken. Het dramatisch slechte veld maakte het er voor de spelers er ook niet gemakkelijker op.

Vlak voor de pauze stond Avanti '31 uit het niets op een 1-0 voorsprong. Knullig uitverdedigen aan Oisterwijk-zijde was daar debet aan. Tjerk Prince kon alleen op doelman Joost Peijnenburg afgaan en schoot beheerst binnen. Een forse streep door de rekening van de rood-witten vlak voor de thee.

Na de rust precies hetzelfde spelbeeld, slecht voetbal zonder echte kansen. De beste kans was nog voor Johnny Braat die de doelman omspeelde, zijn schot werd echter van de doellijn gehaald door een Schijndelse verdediger. In de slotfase kwamen beide ploegen nog met tien spelers te staan nadat Goran Sovilj en zijn tegenspeler met een rode kaart van het veld werden gestuurd. Hiermee worden de personele problemen alleen nog maar groter na de winterstop nu de trainer weer een verdediger aantal wedstrijden zal moeten missen.

De wedstrijd ging als een nachtkaars uit zodat Oisterwijk zich twee keer door Avanti '31 liet ringeloren met het kleinste mogelijke verschil. Hiermee blijft Oisterwijk in de gevarenzone en zal na de winterstop uit een ander vaatje moeten tappen om degradatie te voorkomen.