Wilhelmina - Oisterwijk

Oisterwijk blijft zicht houden op de tweede periodetitel na een moeizaam maar verdiend gelijkspel tegen Wilhelmina. In Den Bosch was Wilhelmina de ploeg met het meeste balbezit maar de beste kansen waren voor de rood-witten.

De ploeg van Henri van den Braak begon goed aan de wedstrijd en kwam na een kleine tien minuten verdiend op voorsprong. Achmed Erassan kreeg de bal na een afgeslagen voorzet voor de voet en rondde bekwaam af. Oisterwijk kreeg daarmee waar het naar op zoek was, een vroege voorsprong om zo vanuit de verdediging snel toe te kunnen slaan. De rood-witten hadden in die periode enkele dotten van kansen om de wedstrijd al vroeg in het slot te gooien. Kenny Staps, Sander Janssen en Johnny Braat faalden echter in de afronding.

De ontsnapte Bosschenaren kregen hierdoor het gevoel dat er met hun zeer gehavende elftal toch iets te halen viel na een moeilijk beginfase. Vooral de snelle Robin Jacobs werd steeds gevaarlijker en bracht de onzekere Oisterwijkse defensie telkens in verlegenheid. Oisterwijk ontsnapte een aantal keer doordat de eindpass van Wilhelmina niet accuraat was. Toch kwamen de Bosschenaren verdiend op gelijke hoogte. Doelman Joost Peijnenburg greep half mis bij een voorzet, Ugur Ucekaya kon hierdoor vrij uithalen en deed dat onberispelijk zodat de ploegen weer op gelijke hoogte stonden.

Na de pauze bleef Wilhelmina het overwicht houden maar kon alleen dreigend worden bij hoge voorzetten. De Oisterwijkse defensie zag er daarbij meermalen zeer onzeker uit. Een dikke twintig minuten in de tweede helft ging het mis, een misverstand tussen Joost Peijnenburg en Achmed Erassan zorgde ervoor dat uitblinker Robin Jacobs alleen door kon gaan. De Bossche spits deed wat van hem verlangt wordt zodat het scorebord op 2-1 gezet kon worden.

Wilhelmina dacht dat de buit binnen was en stond nog na te dromen van hun gelukzalige moment. Oisterwijk dacht er echter anders over. Het kreeg een discutabele vrije trap die door Johnny Braat werd genomen. De bal viel precies op het hoofd van Sander Janssen die met zijn eerste doelpunt van het seizoen de rood-witten op gelijke hoogte bracht.

Oisterwijk had daarna op voorsprong moeten komen. De verder onzichtbare Halil Yildirim kon na een fraaie actie voorgeven op Johnny Braat die een niet te missen kans recht op de reeds verslagen doelman kopte. Wilhelmina werd hierdoor weer wakker geschud en maakte zich op een slotoffensief. Daarbij kwam Oisterwijk nog een aantal keer goed weg dat de bal voor Wilhelmina net niet goed viel zodat er toch een punt mee naar Oisterwijk kon worden genomen.

Door het gelijke spel kan Oisterwijk volgende week bij een overwinning thuis tegen BMC de tweede periodetitel binnenhalen. Een wedstrijd die u als supporter echt niet mag missen, BMC heeft ook nog alle kans op deze periodetitel en zal dus ook zijn beste beentje voor zetten. Oisterwijk heeft echter wat goed te maken na de onnodige  maar verdiende nederlaag in Berlicum en zal alles op alles zetten om deze troostprijs binnen te halen. Hopelijk zorgt de Supportersclub voor wat extra sfeeracties zodat het een echte kraker kan worden.