Oisterwijk - Uno Animo

Oisterwijk heeft zichzelf een hele goede dienst bewezen met een overwinning op Uno Animo. De rood-witten waren met 2-0 te sterk voor de medekoploper uit Loon op Zand.

Voor Oisterwijk was dit een sleutelduel met het oog op de onderste drie plaatsen. Vooraf was er een gat van vier punten in Oisterwijks voordeel met de vermaledijde tiende plaats, die een plaats in de ongewenste nacompetitie oplevert. Directe concurrenten Wilhelmina en SVSSS hadden met een programma tegen de hekkensluiters, een grote kans om dichterbij te komen en zodoende Oisterwijk onder druk te zetten in de degradatiestrijd.

Oisterwijk zich leek vanaf de aftrap bewust van het belang van deze wedstrijd, duels werden gewonnen en er zat veel strijd in de ploeg. Binnen vijf minuten was het al raak, Sifedine Assouiki kreeg na een gewonnen duel de bal in bezit, hij bedacht zich geen moment en stuurde met een subtiele voetbeweging Johhny Braat alleen op het Loonse doel af.  Johnny weet met dit soort kansen meestal wel raad en ook deze keer rondde hij bekwaam af zodat de rood-witten al snel op de vurig gewenste voorsprong kwamen. Uno Animo, dat vocht voor de koppositie deed er alles aan om op gelijke hoogte te komen. Het duel vond echter vooral plaats op het middenveld waar het er af en toe stevig aan toe ging. De uitstekend leidende scheidsrechter liet veel toe in het harde maar sportieve duel waarin door beide ploegen zowel uitgedeeld als geïncasseerd werd. Kansen vielen er echter niet meer te zien in de eerste helft die dan ook werd afgesloten met een 1-0 voorsprong voor Oisterwijk.

Na de rust was het wachten op het offensief van Uno Animo, trainer Gerard van Gils stuurde zijn team met een offensiever strijdplan de kleedkamer uit. Er kwam echter weinig van terecht van deze plannen, de Oisterwijkse verdediging gaf weinig tot niets weg en bleef makkelijk overeind. Aan de andere kant was Oisterwijk ook lang niet bij machte om de definitieve nekslag uit te delen, de Loonse verdediging gaf ook niets weg. Het was dan ook een individuele actie van Johnny Braat die het duel in het slot gooide. Een fraaie dribbel tussen twee verdedigers bracht de spits alleen voor de doelman, met zijn chocoladebeen liet hij de sluitpost wederom kansloos en besliste deze wedstrijd.

De rood-witten pakten dus hele belangrijke punten in de strijd tegen degradatie, daarnaast veloren de beide directe concurrenten hun duel zodat er nu een gat van zeven punten is geslagen met de zo gevreesde tiende plaats. Dit is van groot psychologisch belang voor de volgende competitiewedstrijd thuis tegen BMC. In dit duel staat niets minder dan de tweede periodetitel op het spel waarmee Oisterwijk een ticket naar de gewenste nacompetitie kan verschaffen.

Eerst volgende week zaterdag een vriendschappelijk duel thuis tegen vierdeklasser Helvoirt, de aftrap op zaterdag zal om 17.00 uur zijn.

Mannen succes..........