TEC - Oisterwijk

Oisterwijk behaalde een verdienstelijk gelijkspel in Tiel tegen koploper TEC. De puntendeling was gezien het spelbeeld terecht, wel werd een doelpunt van TEC wegens buitenspel afgekeurd.

Onderstaand verslag werd gemaakt door een aanwezige supporter:

Vandaag vertrokken onze rood-witten voor de verste uitwedstrijd naar het Gelderse Tiel. De trotse koploper uit deze klasse heeft de pretenties om volgend seizoen weer een stapje hoger mee te mogen doen. De gehele entourage doet net iets anders aan (kil, armoedig).

Het waren de gastheren uit Tiel die het beste uit de startblokken kwamen en onze jongens moesten alle zeilen bijzetten. In de eerste helft kwam Oisterwijk niet echt uit de verf en waren de gevaarlijke Oisterwijkse momenten op één hand te tellen. Een schot van Johnny en vrije trap hadden echter net niet het gewenste resultaat. TEC stichtte vooral gevaar met indraaiende corners en snelle vrije trappen en wist buiten een veldoverwicht weinig te creëren.

Na rust kwam Oisterwijk wat beter in haar spel. De tweemansvoorhoede bestaande uit Ronald Deckers en Kenny Staps met Marcel Bertens kort daarachter kregen iets meer ruimte en voetballend kwam men vaker in de buurt van de Tielse goalie. Het ontbrak echter in precisie bij de laatste pass, zodat de brilstand vooralsnog niet van het scorebord kwam. Even leek het erop dat de koploper op een voorsprong kwam, maar een zuiver buitenspeldoelpunt voorkwam erger. De achterhoede bleef op hun post en konden zo de eenzijdige Tielse aanvallen simpel het hoofd bieden. Aan de andere kant omspeelde Johnny Braat de Tielse doelman echter zijn handsbal buiten de 16, werd door de amicale scheids weggewuifd. De hierop volgende mogelijkheid van Kenny had te weinig overtuiging en verdween derhalve naast het doel. Een omstreden buitenspelsituatie werd helaas (ten onrechte) afgevlagd en de brilstand werd over de streep getrokken.

Kortom een zeer verdienstelijk resultaat voor onze jongens dat met hard werken werd behaald. Complimenten en op naar de laatste wedstrijd voor de winterstop.