Oisterwijk - SVSSS

Oisterwijk verloor onnodig met 1-3 van SVSSS. Het Oisterwijkse doelpunt werd gemaakt door Geert Konings. Voor SVSSS betekent dit een mogelijke ontsnapping voor degradatie. De ploeg van Dirk van de Wiel speelt eerst een beslissingswedstrijd tegen Den Dungen om plaats tien en elf. De verliezer degradeert en de winnaar moet nacompetitie spelen om in de derde klasse te kunnen blijven.

Voor Oisterwijk stond er voor de vierde week op rij niets meer op het spel. Trainer Henri van den Braak liet diverse spelers op de bank plaatsnemen en miste daarnaast ook nog eens drie spelers door een blessure. De Udenhouters waren alleen gebaat bij een overwinning. Bij ieder ander resultaat zouden de Udenhouters degraderen en logischerwijs waren zij dus op volle oorlogssterkte. In de eerste helft was SVSSS de iets betere ploeg maar kon daarbij nauwelijks kansen creëren, Willem Reede jr. die de plaats van Joost Peijnenburg mocht innemen maakte daarbij een paar mooie reddingen. Bij Oisterwijk stonden drie jeugdspelers in de basisopstelling, Bryan de Rooy, Giovanni Bosse en de pas vijftienjarige Hein Spieringhs lieten zien dat ze eraan komen voor de toekomst.

Het tweede bedrijf probeerde Oisterwijk wat vaker uit hun schulp te komen. SVSSS bleef echter gesloten voetballen en maakte niet echt de indruk dat het hun allerlaatste kans was. De negen duels zonder een doelpunt hadden zichtbaar een flinke deuk in het zelfvertrouwen van de mannen uit Udenhout geslagen. Uit het niets kwam Oisterwijk ook nog eens op een 1-0 voorsprong. Geert Konings mocht vrij aannemen in het vijandelijke zestienmetergebied, draaide goed weg bij zijn tegenstander en schoot via de binnenkant van de paal de openingstreffer achter Toon Donders. Donkere wolken pakten zich samen rond de blauwhemden, Oisterwijk gaf niets cadeau en had op 2-0 moeten komen toen Johnny Braat miste voor een leeg doel. Vlak daarvoor verrichte Toon Donders een heldendaad door Sander Janssen die allen op hem af mocht gaan van een doelpunt af te houden.

Tien minuten voor tijd kreeg SVSSS echter de laatste strohalm in de schoot geworpen. Doelman Willem Reede jr. schatte een diepe bal verkeerd in zodat Benjamin Mordecai volledig vrij de 1-1 kon binnenschieten. Na meer dan 800 speelminuten lag er voor de Udenhouters weer eens een bal in de touwen. De blauw-witte harten gingen sneller kloppen zeker nadat bekend was geworden dat concurrent Den Dungen op achterstand stond in buurdorp Loon op Zand. Trainer Dirk van de Wiel nam alle risico's en met het inbrengen van jeugdspeler Rik van de Bruggen werd het een alles op niets offensief. Nog geen twee minuten na het inbrengen van de jongeling was het alles. De net ingevallen jeugdspeler schoot hoogstpersoonlijk vanaf twintig meter de bal achter Willem Reede jr. Dolle vreugde bij de mannen en supporters van SVSSS en bij Oisterwijk knakte er iets. Slechts één minuut later viel de genadeklap, Sander Foek schoot knap binnen na een door alles en iedereen gemiste voorzet en zette daarmee de 1-3 eindstand op het bord.

Voor SVSSS betekent dit een barrage om via de nacompetitie nog te kunnen ontsnappen. Bij Oisterwijk zal er een knop omgezet moeten worden na vier wedstrijden om des keizers baard. Tegen RKDSV zal er echt met een veel betere motivatie het veld betreden moeten worden. Gebeurt dat niet dan zal de nacompetitie na twee wedstrijden afgelopen zijn. Men kan er op rekenen dat de Diessenaren tot tanden toe bewapend zijn. Reken daarbij op een talrijk en fanatiek publiek en we weten wat ons te wachten staat.

Mannen succes in de nacompetitie, maar een gewaarschuwd man telt voor twee.