SVSSS - Oisterwijk

Oisterwijk haalde flink uit tegen het gehavende SVSSS, het werd maarliefst 0-5.

Al heel snel wist SVSSS-trainer Dirk van de Wiel al dat het een moeilijke middag zou gaan worden. Oisterwijk domineerde vanaf het beginsignaal en reeds na drie minuten lag de bal achter doelman Toon Donders in het net. Een fraai uitgespeelde aanval werd doeltreffend afgerond door Kenny Staps. Oisterwijk schrok van deze vroeg verkregen voorsprong maar ging gewoon door waar het mee bezig was. SVSSS kon geen enkele vuist maken en de rood-witten bleven de aanval zoeken, het kreeg daarbij diverse kansen maar steeds stond Toon Donders in de weg. Toch werd het na een dik kwartier alsnog 0-2. Wederom Kenny Staps kon op het scoreformulier bijgeschreven worden, de jongeling kreeg de bal goed ingespeeld in het zestienmetergebied en schoof de bal rustig langs de paal.

Oisterwijk wist zich vlak voor de thee geen raad met deze ongekende luxe en ging onrustig voetballen. Waar het eerder steeds via goede combinaties de oplossing zocht werd nu regelmatig de lange bal gehanteerd. Via opportunistisch voetbal kreeg SVSSS hierdoor een optisch overwicht zonder daarbij echt gevaarlijk te worden. De mannen van trainer Henri van den Braak consolideerden zo de 0-2 voorsprong zodat met een goed gevoel de kleedkamer werd opgezocht. In de kantine werd al een voorschot op de overwinning genomen, de ondanks het slechte weer toch talrijk meegekomen supporters zongen het clublied uit volle borst.

Oisterwijk kwam uit de kleedkamer met het idee dat SVSSS zou gaan stormen. Niets was echter minder waar, de Udenhouters konden geen enkele vuist maken en het wachten was op de genadeklap van de rood-witten. Die kwam na een dikke twintig minuten in de tweede helft. Toon Donders kon na een scrimmage die ontstond na een mooie actie van Johnny Braat nog twee keer reddend optreden, tegen de harde inzet van Marcel Bertens die de 0-3 op het scorebord zette moest hij het antwoord schuldig blijven. Met dit doelpunt was de wedstrijd gespeeld en kon Oisterwijk freewheelend de punten binnenslepen en kreeg daarbij nog legio kansen. Twee daarvan werden nog benut, Ronald Deckers scoorde zijn eerste dit seizoen, Johnny Braat gaf strak voor waarna de spits goed binnenschoot. Het slotakkoord was voor Johnny Braat, hij strafte een slippertje van Toon Donders genadeloos af en schoot de 0-5 eindstand tegen de touwen.

Oisterwijk staat nu samen met BMC bovenaan in de tweede periode en is dus op de weg terug na een dramatische seizoenstart. De competitie ligt momenteel helemaal open, er zitten slechts drie punten verschil tussen de nummer vier en de nummer tien. Elke wedstrijd is voor veel ploegen momenteel het verschil tussen degradatieproblemen of kanshebber voor de promotieplaatsen. Elke week dus volop spanning in deze animerende klasse.

Volgende week moet Oisterwijk op bezoek bij koploper TEC uit Tiel, dit is een ploeg waar Oisterwijk in vijf duels slechts één keer van wist te winnen. Een zware, maar in deze vorm zeker geen onmogelijke opgave. Uw verslaggever zal er niet bijzijn i.v.m. werkverplichtingen. Voor de supporters die de lange reis willen maken denk aan het aanvangstijdstip want dat is 14.00 uur.

Mannen succes.