RWB - Oisterwijk

Oisterwijk heeft dit seizoen nog steeds geen officiële wedstrijd gewonnen. In Waalwijk bleef het tegen RWB op een 2-2 gelijkspel steken. De doelpunten waren van Bahattin Yozgat en Johnny Braat.

Oisterwijk behaalde dus haar eerste punt deze competitie. Anders bekeken zijn er ook al vijf dure punten verspeeld door een ploeg die aspiraties en de kwaliteiten heeft om mee te doen voor de prijzen. Tegen RWB, dat zeker geen hoogvlieger is hadden de rood-witten op basis van pure kwaliteit de winst moeten grijpen. Oisterwijk begon echter zwak aan de wedstrijd en mocht blij zijn met een 1-0 achterstand na een half uur voetballen. Alleen Melvin de Kloe benutte één van de talrijk aanwezige kansen voor de Waalwijkers. Oisterwijk kon daar in de gehele tweede helft alleen een bal op de paal tegenover stellen. Geert Konings draaide goed weg bij zijn tegenstander maar raakte het aluminium.

Na de thee zag het er allemaal een stuk beter uit er werd verzorgder opgebouwd en de spitsen werden vaker aangespeeld. Duels werden vaker gewonnen dan in de eerste helft en met het inbrengen van spits Bahattin Yozgat zat er wat meer dreiging in de voorhoede.

Een dik kwartier in het tweede bedrijf kon de man van het scorebord aan het werk, Johnny Braat werd goed weggestuurd op links en gaf Bahattin Yozgat een niet te missen kans. De goaltjesdief stond weer eens op de goede plaats en de gelijkmaker was een feit. Oisterwijk rook nu bloed en ging direct op jacht naar en voorsprong. Enkele minuten later had Oisterwijk deze voorsprong al te pakken, na een flipperkast-situatie kwam de bal voor de voeten van Johnny Braat die met een schuiver de 1-2 tegen de touwen schoot.

Na deze mokerslag leken de Waalwijkers rijp voor de slacht, niets was echter minder waar, de tricolores rechtten de rug en gingen vol op de aanval. Oisterwijk verzuimde om de rust te bewaren en na een erg rommelige fase mocht RWB een vrije trap nemen op twintig meter van het doel. Boy Mungroop lepelde de bal vervolgens met een magnifieke vrije trap over de muur in de bovenhoek, 2-2.

Na deze tegenslag werd Oisterwijk weer de betere ploeg zonder daarbij echt grote kansen te krijgen. het bleef bij een gelijkspel en dat was gezien de spelverhouding verdiend.

Oisterwijk moet echter met de aanwezige kwaliteit tegen ploegen als RWB de bovenliggende partij zijn. De koppies zullen dan wel in dezelfde richting moeten evenals het besef dat je met elf spelers geen kampioen kunt worden. Aan de aftrap mogen nog steeds maar elf spelers beginnen, acceptatie dat er wel eens een middag kan zijn dat je niet in de basiself staan zal een keystone zijn dit seizoen. Als dit feit onderkend en geaccepteerd wordt kunnen er nog mooie dingen gebeuren dit seizoen. De spelersgroep is er echt meer dan goed genoeg voor.

Mannen, volgende week de lastige wedstrijd tegen Wilhelmina uit 's Hertogenbosch, zorg ervoor dat de neuzen dan dezelfde kant op staan, succes.