Oisterwijk - RKDSV

Oisterwijk speelde niet groots maar gaat toch door na de tweede ronde van de nacompetitie, ook in de tweede wedstrijd won het van het Diessense RKDSV. In de volgende ronde moet Oisterwijk in een tweeluik met angstgegner ODC uitmaken wie de finale van de nacompetitie gaat spelen.

Oisterwijk had zich in Diessen door de 0-2 overwinning een zeer goede uitgangspositie verworven. Toch was lang niet iedereen gerust op een goede afloop, menigeen kende de vastberadenheid van de altijd strijdende Diessenaren.

Ondanks alle waarschuwingen vooraf lieten de Oisterwijkers zich in het eerste kwartier de kaas van het brood eten. De door schorsingen gehavende Diessense formatie ging vanaf het beginsignaal van de uitmuntende scheidsrechter vol in de aanval. Slechts tien minuten hadden de withemden nodig om de zo veilig lijkende marge van twee doelpunten te halveren, Gijs van Gestel kopte fraai de verdiende 0-1 achter Joost Peijnenburg. Hiermee leek de wekker bij Oisterwijk eindelijk te zijn afgegaan. De rood-witten zette er een versnelling bij en lieten de bal goed rondgaan. Dit resulteerde al snel in de gelijkmaker, Ronald Deckers kreeg de bal na een goed genomen corner van Johnny Braat precies op het hoofd en kopte hard de 1-1 binnen.

Oisterwijk zat in een zetel en probeerde met zo weinig mogelijk inspanning en zonder kaartenlast de volgende ronde veilig te stellen. Daarbij hadden de rood-witten het duel voor de thee in het slot moeten gooien, de voorhoede miste echter een aantal dotten van kansen om de genadeklap uit te delen.

Na de pauze kwamen de withemden opnieuw vol energie uit de startblokken om zo Oisterwijk het ticket voor de tweede ronde afhandig te maken. Oisterwijk kwam in het eerste kwartier heel goed weg, "Die Mannschaft van de Kempen" kreeg een aantal riesenchanchen om terug in de wedstrijd te komen. Gelukkig voor Oisterwijk werden deze gemist zodat Oisterwijk niet vol aan bak hoefde. Na overwaaien van de Diessense storm besliste Oisterwijk de wedstrijd koelbloedig, Geert Konings maakte een eind aan de bewonderenswaardige inzet van de tegenstander. Vanaf rechts kapte de spits naar binnen en schoot de bal via een fantastische krul in de verre bovenhoek. Met deze treffer was het tweeluik gespeeld, de doelpunten van Ronald Deckers en Wouter Hagenberg die de eindstand van 3-2 op het bord brachten waren uitsluitend voor de statistieken.

Oisterwijk gaat met deze twee overwinningen verder in de nacompetitie, ODC uit Boxtel is daarin de tegenstander. De rood-witten wisten tegen de tricolores niet de scoren in de reguliere competitie, iets wat nu zeker zal moeten gebeuren om een plaats in de finale van de nacompetitie veilig te stellen. Niets meer en niets minder dan een wedstrijd op neutraal terrein tegen Bladella of SBC, staat op het spel in de dubbele confrontatie tegen de Boxtenaren. De winnaar van dat duel speelt volgend seizoen in de tweede klasse.

Mannen succes.