Oisterwijk - Nuenen

Nuenen was snel klaar deze middag, het had na achttien minuten de terugreis al kunnen aanvaarden. In die korte periode hadden de eerste klassers de rood-witten al op een onoverbrugbare 0-3 achterstand gezet.

Oisterwijk begon dramatisch, de verdediging was zo lek als een mandje en de levensgevaarlijke voorhoede van Nuenen moet zich in de voetbalhemel gewaand hebben. Elke aanval betekende een dikke kans voor de mannen uit Nuenen. Achterin was er complete chaos, voorin werd geen enkele bal vastgehouden en van enig overleg was geen sprake. Tommy Franse die samen met Guillermo Le Couvreur de aanval vormde profiteerde optimaal van de wanorde met twee doelpunten en een assist. Vlak voor rust deden de Nuenenaren er nog een schepje bovenop zodat met een blamerende 0-4 ruststand de kleedkamer werd opgezocht.

Het doet echter tekort aan de fantastische ploeg van RKSV Nuenen om de nederlaag alleen op het falen van thuisploeg te leggen. De eerste klasser heeft een sterke en stabiele selectie en is zeker een kanshebber om de gang naar de hoofdklasse te maken volgend seizoen. Er is balans in het hele team met daarbij een hoog baltempo en fysiek sterke spelers. Oisterwijk kwam er in de eerste helft gewoonweg niet aan te pas en moest lijdzaam toezien hoe Nuenen deze bekerwedstrijd omzette in een verkapte training.

Na de thee schakelde Nuenen tot woede van trainer Paul van der Palen een aantal versnellingen lager en door de wissel van Tommy Franse werd de angel uit de ploeg gehaald. Oisterwijk kroop ook wat meer uit haar schulp en de rood-witten kregen prompt enkele kleine kansjes. Er was echter een "Grandelletje" van de Nuenense doelman voor nodig om de eretreffer op het bord te krijgen. Bahattin Yozgat die met zulke cadeautjes wel raad weet schoot de bal tegen de touwen, 1-4.

Het was aan een goed keepende Anar Ismajlov te danken dat het bij deze score bleef. De levensgevaarlijke Guillermo Le Couvreur kreeg nog een aantal dotten van kansen maar de Oisterwijkse doelman hield met een aantal fraaie reddingen zijn doel schoon in het tweede bedrijf.

Voor Oisterwijk rest nu niets anders dan de twee overige bekerwedstrijden te gebruiken om naar een vast basiselftal toe te werken. Over twee weken begint de competitie tegen kampioenskandidaat TEC uit Tiel. De Tielenaren zijn duidelijk een stuk verder dan de rood-witten en begonnen goed aan het bekertoernooi met een 2-1 overwinning op zaterdag eersteklasser Roda Boys.

Overige uitslagen ploegen 3e klasse C:

Sint Michielsgestel - UNA   0 - 5
SCI - Reusel Sport   2 - 2