Den Dungen - Oisterwijk

Oisterwijk probeerde het wel maar kwam tekort tegen Den Dungen. Met de nacompetitie in het achterhoofd werden er door trainer Henri van den Braak geen risico's genomen. Den Dungen profiteerde door met 2-1 te winnen. Het Oisterwijkse doelpunt werd gemaakt door Sifedine Assouiki.

Beide ploegen hadden nogal wat afmeldingen te verwerken gekregen voorafgaand aan de wedstrijd. Bij Oisterwijk werden met het oog op de naderende nacompetitie geen risico's genomen. Bij de groenhemden ontbraken niet de misten op het papiertje van Jan van Grinsven; Dennis van der Aa en Jaap Wonders waren geblesseerd daarnaast ontbraken Ted en Thomas van Lokven ook nog eens. De Dungense ploeg werd aangevuld met een aantal moedige jeugdspelers die wel bereid waren om de vaandeldragers in de race te houden.

Den Dungen stond onder grote druk dat was goed te merken op het gezellige en drukke sportpark. Oisterwijk deed waartoe het verplicht was en probeerde hun sportieve plicht te vervullen. Beide ploegen kregen een aantal dotten van kansen in de eerste helft. Marcel Bertens kopte na een afgemeten voorzet van Johnny Braat snoeihard tegen de onderkant van de lat. Vlak voor de thee was het echter Den Dungen wat op voorsprong had moeten komen. De buitenspelval klapte niet goed dicht zodat een Dungense aanvaller alleen op Joost Peijnenburg kon afgaan. Zijn schuiver belandde echter ook tegen het aluminium zodat de brilstand op het bord bleef staan tot aan de thee.

Na de pauze zette Den Dungen iets meer aan en kreeg een aantal kleine mogelijkheden. De eerste grote  mogelijkheid was het echter direct raak, Rens Broeren kon vrij binnenschieten en deed dat naar behoren, 1-0. Enkele minuten later was het opnieuw raak, Nicky van Lamoen nam een corner die direct bij de eerste paal in het doel verdween. Geheel onnodig stond Oisterwijk in een mum van tijd op een 2-0 achterstand. De meegereisde supporters roerden zich hierop richting spelersgroep en liet hun ongenoegen horen. Oisterwijk probeerde daarna verwoed om minimaal een gelijkspel uit het vuur te slepen. Een paar tellen later stond het in ieder geval 2-1, Sifedine Assouiki kreeg de bal plotsklaps in de voet, kapte zijn tegenstander uit en droog binnenschieten. In het slotkwartier mocht Den Dungen niet mopperen dat het niet gelijk werd. Geert Konings schoot snoeihard op de binnenkant van de paal en ook Stiva Taihuttu mocht vrij aanleggen maar schoot naast. Het bleef echter bij een 2-1 stand die in Den Dungen goed werd gevierd.

Volgende week de laatste competitiewedstrijd tegen buurman SVSSS. De blauw-witten moeten winnen om directe degradatie te ontlopen. Daarnaast zal het de laatste competitiewedstrijd zijn van oud-Oisterwijk doelman Toon Donders. Uw verslaggever naamt aan dat de SCO en het bestuur dit niet ongemerkt voorbij zal laten gaan. Indien SVSSS verliest zal het tevens de laatste wedstrijd zijn van trainer Dirk van de Wiel in Udenhoutse dienst, hij vertrekt naar zaterdag derdeklasser Good Luck uit Raamsdonkveer.