Baardwijk - Oisterwijk

Eindelijk won Oisterwijk weer eens, het won verdiend tegen Baardwijk. Het verschil werd aan het eind van de wedstrijd gemaakt, Johnny Braat en Marcel Bertens maakten de doelpunten. Uw verslaggever was afwezig dus het verslag komt van een supporter.

Oisterwijk ging vanmiddag naar Waalwijk, beter gezegd "Bork" om aan te treden tegen één van 2 Waalwijkse tegenstanders in deze klasse. Op een goed bespeelbaar veld trad Oisterwijk aan om vandaag wederom voor de broodnodige punten te gaan. De kloof was vooraf 6 punten ( 11 om 5) en de doelstelling om dit verschil met de
helft te verkleinen. De Rood-Witten hadden de 1e helft duidelijk het betere van het spel, maar gingen toch te vaak mee in het opportunische spel van de thuisclub. Te vaak ontbrak precisie bij de laatste pass. Veel verder dan een goede kopkans van Günter en een schot op de vuisten van de verbaal nadrukkelijk aanwezige Baardwijk keeper kwamen de Oisterwijkers niet. Dat 70 % balbezit geen recht geeft op doelpunten, verklaarde de 0-0 ruststand.
Na rust schroefden de gasten de duimschroeven nog wat extra aan en een voorsprong kon ook bijna niet uitblijven.
Na wat pogingen die goed werden geparreerd door de Borkse goalie, schoot Johnny Braat de 0-1 tegen het net,
wat als een bevrijdende treffer werd gevierd. Op dat moment een dikverdiende voorsprong, waar zelfs de bloedfanatieke aanhangers van de thuisclub absoluut vrede mee hadden. Eenieder weet ook dat een minieme voorsprong altijd lastig blijft en dat een verdwaalde bal zomaar roet in het eten zou kunnen gooien. Geert testte een aantal keren de vorm van de Waalwijkse doelman en ook Johnny wist nog niet de bevrijdende treffer te scoren. Het was echter de kersverse vader Marcel Bertens, die de alles beslissende 0-2 tegen de touwen joeg. Prachtige bijkomstigheid was het t-shirt met zijn dochter Juul wat hij onder het Bosch & Duin tenue showde. Al met al een dikverdiende overwinning waar niets op af te dingen viel

Verslag uit het Brabants Dagblad

Baardwijk hield niets over aan het thuisduel met Oisterwijk: 0-2. Er viel maar heel weinig te genieten.

Beide ploegen waren schier onmachtig om fatsoenlijk voetbal op de mat te leggen. "We waren te onrustig aan de bal, wilden te snel de lange bal hanteren", vond Baardwijk-trainer Marc van Delft. "Dan komt er van de opbouw weinig terecht door te veel balverlies." In de 70ste minuut veerde alles wat Baardwijk was op. Uit een voorzet van Rob Koolen maakte een Oisterwijk-verdediger hands in het strafschopgebied. De scheidsrechter was het echter ontgaan. Het duel leek af te stevenen op een rechtvaardige uitslag "0 - 0" maar Oisterwijk dacht er anders over en scoorde in de slotfase twee keer.